۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
قول وزیر نفت برای جلوگیری از قطعی گاز در زمستان
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد

قول وزیر نفت برای جلوگیری از قطعی گاز در زمستان

مرادی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه وزیر نفت قول عدم مواجهه مردم با قطعی گاز در زمستان را داده است اما نمی‌توان از اهمیت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در این زمینه گذشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد مرادی به راهکارهای عبور از بحران تامین گاز در زمستان اشاره کرد و گفت: از آنجا که اکنون کشور با کسری گاز رو به رو شده است تامین سوخت مورد نیاز کشور به ویژه گاز، علاوه‌بر فروش فرآورده‌های نفتی ۲ مسئله مهم دوران وزارت جواد اوجی به شمار می‌آیند لذا باید برای جبران این کسری از نهایت ظرفیت پالایشگاه‌ها استفاده و در ادامه افت فشار گاز پالایشگاه پارس جنوبی جبران کرد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: تعامل با کشورهای همسایه همچون ترکمنستان با هدف خرید گاز، از دیگر اقداماتی است که وزارتخانه‌های نفت و خارجه باید برای جلوگیری از قطعی گاز در زمستان به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: اگرچه وزیر نفت قول عدم مواجهه مردم با قطعی گاز در زمستان را داده است اما نمی‌توان از اهمیت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در این زمینه گذشت لذا باید ضمن استانداردسازی وسایل گرمایشی -که می‌تواند مصرف را کاهش چشمگیری دهد- در میزان مصرف نیز صرفه‌جویی شود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارشناسان ۳ راهکار برای جلوگیری از افت فشار پارس جنوبی مطرح کرده‌اند، گفت: ابتدا اینکه میادین پارس جنوبی توسعه پیدا کند، دوم اینکه مناطق جدیدی گازی مانند پارس شمالی ایجاد شود و سوم اینکه از کمپرسورهایی -که بتوانیم افت فشار را جبران کرد- استفاده کنیم، هرچند تمامی این اقدامات "زمان‌بر" و ارزبر است لذا باید از هم اکنون با جدیت کار را آغاز کرد و اگر این اقدامات صورت نگیرد به واردکننده برق و گاز تبدیل خواهیم شد.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha