۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
وضعیت گردش چک در ۳۱ استان
بانک مرکزی منتشر کرد؛

وضعیت گردش چک در ۳۱ استان

بانک مرکزی آمار چک‌های مبادله‌ای، وصولی و برگشتی به تفکیک استان‌ها را منتشر کرد که طی آن استان تهران بالاترین و غیر از مناطق آزاد، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام کمترین میزان مبادله را به ثبت رساندند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، براساس گزارش بانک مرکزی، بیش از ۶ میلیون و ۹۰ هزار فقره چک در تیرماه ۱۴۰۰ در کل کشور مبادله شد که بیشترین میزان مبادله چک متعلق به استان تهران به تعداد یک میلیون و ۷۳۵ هزار فقره چک و کمترین میزان هم در استان کهگیلویه و بویراحمد با تعداد ۴۵۰۰ فقره چک مبادله شد. البته این میزان در مناطق آزاد نیز ۳۱۰۰ فقره بود.  

در تیرماه سال جاری، بعد از تهران، استان های اصفهان، خراسان رضوی و یزد بیشترین تعداد مبادله چک را داشتند که به ترتیب ۶۸۲ هزار و ۴۰۰، ۴۸۶ هزار و ۷۰۰ و ۴۱۲ هزار فقره بود.

چک‌های وصولی
حدود ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار فقره چک وصول شد که بیشترین تعداد چک های وصول شده برای استان تهران با رقم یک میلیون و ۵۹۶ هزار فقره به ثبت رسید. استان های اصفهان، خراسان رضوی، یزد و آذبایجان شرقی نیز بالاترین تعداد چک های وصول شده را داشتند. اصفهان با ۶۱۵ هزار و ۶۰۰ فقره، خراسان رضوی با ۴۳۹ هزار و ۱۰۰ فقره، ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ فقره و آذربایجان شرقی با ۳۴۵ هزار و ۵۰۰ فقره چک وصول شده در رتبه دوم تا پنجم قرار گرفتند.

کمترین سهم در چک های وصولی نیز به ترتیب برای مناطق آزاد با ۲۸۰۰ فقره، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۴۰۰ هزار فقره و ایلام با ۴۰۰۰ هزار فقره چک به ثبت رسید.  

وضعیت گردش چک در ۳۱ استان

چک‌های برگشتی
براساس گزارش بانک مرکزی، حدود ۵۶۰ هزار و ۲۰۰ فقره چک در تیرماه امسال در کل کشور برگشت داده شده که در این بخش نیز سهم تهران با ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ فقره چک بیشتر از دیگر استان ها بود. بعد از آن نیز استان های اصفهان با ۶۶ هزار و ۸۰۰ فقره، خراسان رضوی با ۴۷ هزار و ۶۰۰ فقره و یزد ۳۴ هزار و ۵۰۰ فقره بیشترین سهم را در چک های برگشتی این ماه داشتند.

همچنین مناطق آزاد با ۳۰۰ فقره چک، استان ایلام با ۵۰۰ فقره چک و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با ۷۰۰ فقره چک کمترین تعداد چک های برگشتی را در امارهای رسمی تیرماه ۱۴۰۰ به ثبت رساندند.  

کد خبر: ۱۰۶٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha