۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
فهرست جدید ثروتمندان اعلام شد
بازار گزارش می دهد؛

فهرست جدید ثروتمندان اعلام شد

با وجود همه گیری کرونا، ثروت ۲۷۵۵ نفر از ثروتمند ترین افراد دنیا ۱۳.۱ هزار میلیارد دلار رشد کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در دو سال اخیر شمار زیادی از مردم شغل خود را از دست دادند و بحران های اقتصادی گریبان گیر کشورها شد ولی به نظر می رسد حتی این بحران ها هم نتوانست مقابل رشد ثروت ثرومندان قرار بگیرد.

با وجود پاندمی کرونا و بحران های ناشی از ان، گزارشها از افزایش شمار ثروتمندان در دنیا و رشد ثروت آنها حکایت دارد. طبق گزارش های موجود تا اواسط سال ۲۰۲۱ شمار میلیاردرها در دنیا به ۲۷۵۵ نفر می رسید و ارزش ثروت انها برابر با ۱۳.۱ هزار میلیارد دلار بود.

در این میان میزان ثروت ۱۰ نفر از ثروتمندترین افراد دنیا برابر با ۱۱۵۳ میلیارد دلار بود که ۸.۸ درصد از کل ثروت میلیاردرهای دنیا را به خود اختصاص می داد. شرکت فوربس در ماه جولای سال ۲۰۲۱ اقدام به معرفی ۱۰ ثروتمند بزرگ دنیا و ارزش سرمایه آنها کرده است که باز هم «جف بزوس« ۵۷ ساله در صدر این فهرست قرار دارد.

او که ساکن سیاتل در امریکا است و شرکت امازون را راه اندازی کرده است در ماه جولای ۱۷۷ میلیارد دلار ثروت داشت. هم اکنون ۱۱ درصد از سهام آمازون به بزوس تعلق دارد که ارزش ان برابر با ۱۷۴ میلیارد دلار است ولی  علاوه بر ان ۷.۱۵ میلیارد دلار سهم در شرکت «بلو اوریجین»، ۲۵۰ میلیون دلار سهم در شرکت «واشنگتن پست» و ۹.۷۵ میلیون دلار پول نقد در حساب پس انداز خود دارد.

ایلان ماسک ۵۰ ساله که یکی از جنجال برانگیزترین چهره ها در دنیای تجارت است در این رده بندی جایگاه دوم را دارد. او ساکن استین، تگزاس است و بنیانگذاری شرکت تسلا را انجام داد. ارزش ثروت او برابر با ۱۵۱ میلیارد دلار اعلام شد که ۱۱۴ میلیارد دلار آن به دلیل تملک ۲۰ درصد از سهام شرکت تسلا است.

او ۲۹.۸ میلیارد دلار سهم در شرکت «تکنولوژی های اکتشاف فضا» و ۱۰۱ میلیون دلار هم در شرکت «بورینگ» دارد. ماسک را می توان یکی از بزرگترین کارافرین های این روزهای امریکا دانست و سیاستهایش تغییرات بزرگی در دنیا علم ایجاد کرده است.

 جایگاه سوم این فهرست به برنارد ارنالت فرانسوی تعلق دارد که ساکن پاریس است و مدیر عامل شرکت LVMH است. این مرد ۷۲ ساله ثروتی معادل ۱۵۰ میلیارد دلار دارد که ۱۰۹ میلیارد دلار از این ثروت به دلیل تملک ۹۷.۵ درصد از سهام شرکت کریستین دیور است.

علاوه بر ان او ۲۱.۴ میلیارد دلار سهم در «شرکت مولیس و کامپیانی»، ۲.۲۳ میلیارد دلار در شرکت «هرمس »، ۱.۲۶ میلیارد دلار در فروشگاه های زنجیره ای «کارفور» و ۴.۵ میلیارد دلار پول نقد دارد.

 بیل گیتس ۶۵ ساله در این فهرست جایگاه چهارم را دارد و ارزش ثروت او برابر با ۱۲۴ میلیارد دلار اعلام شد. او که بنیانگذار شرکت مایکروسافت است، تنها به دلیل تملک ۱.۳ درصد از سهام این شرکت توانسته است ثروتی معادل ۲۵.۸ میلیارد دلار به خود اختصاص دهد.

او یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در امریکا است و فهرست سرمایه گذاریهایی که انجام داده است بسیار طولانی است. طبق گزارش فوربس این مرد ساکن واشنگتن ۵۷.۲ میلیارد دلار پول نقد در حسابهای بانکی خود نگهداری می کند.

«مارک زاکربرگ» ۳۷ ساله که سالها در فهرست جوانان ثروتمند دنیا جای داشت، هم اکنون در این فهرست جایگاه پنجم را دارد.ارزش ثروت او که بنیانگذار شرکت فیس بوک است، برابر با ۹۷ میلیارد دلار اعلام شده است. او ۱۳ درصد از سهام فیس بوک را دارد و علاوه بر ان ۲۲۵ میلیون دلار در بخش مسکن سرمایه گذاری کرده است. زاکربرگ ۲.۹۳ میلیون دلار پول نقد در حساب بانکی خود دارد.

وارن بافت، لاری الیسون، لاری پیج، سرگی برین و موکش آمبانی در این رده بندی جایگاه ششم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha