۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
انجام ۱۳ عملیات راهداری جاری و دوره ای در راه‌های شریانی و پر تردد کشور
در قالب طرح راهداری محوری انجام شد؛

انجام ۱۳ عملیات راهداری جاری و دوره ای در راه‌های شریانی و پر تردد کشور

در جریان اجرای طرح راهداری محوری با تجمیع امکانات چندین اداره راهداری در یک محور شریانی، بیش از ۱۳ فعالیت راهداری به صورت خاص مد نظر قرار گرفته و در محورهای شریانی ۱۰ کریدور اصلی کشور اجرایی شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: براساس برنامه اجرایی طرح راهداری محوری، این طرح با توجه به کاهش نسبی ترافیک برون شهری و به منظور انسجام در اجرای عملیات راهداری جاری و دوره‌ای، با بسیج امکانات و نیروهای راهداری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور در راههای شریانی و پرتردد، مطابق با برنامه زمان‌بندی تعیین شده از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون اجرایی شده است.

در این طرح ۱۳ فعالیت راهداری جاری و دوره‌ای به صورت خاص مد نظر قرارگرفته و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور با امکانات و نیروهای فعال راهداری موجود، با برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای زمان‌بندی طرح و انجام اقدامات لازم را در ابتدا و شروع طرح نسبت به انجام این فعالیت‌ها اقدام کردند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین اظهار داشت : در مدت زمان اجرای این طرح یک میلیون و۴۷۱ هزار و ۷۰۶ مترمربع، عملیات لکه‌گیری و حذف چاله و خرابی آسفالت انجام شده است، همچنین در ۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی و پر تردد کشور، عملیات تکمیل و احیای خط‌کشی‌ها با اولویت خطوط میانی انجام شد.

اکبری گفت: عملیات پاکسازی شانه راه و حاشیه راه دربیش از ۵۹ هزار کیلومتر راه شریانی انجام شد همچنین تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها به طول بیش از ۱۳ هزار کیلومتر و اجرای عملیات شانه سازی یا تعریض شانه راه و اصلاح افتادگی شانه راه به طول ۵ هزار و ۸۶۷ کیلومتر از جمله دیگر فعالیت‌های راهداری محوری انجام شده در این طرح است.

وی با اشاره به اجرای ۳۷۴ هزار و ۷۷۰ مترعملیات درزگیری همچنین انجام عملیات تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای و طولی و تونل‌ها، به طول ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر، خاطر نشان کرد : در مدت زمان اجرای طرح راهداری محوری هزار و ۳۰۷ مورد تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای انجام شد همچنین بیش ازهزار مورد تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها و ۶ هزار و ۵۰۰ مورد تنقیه پل‌ها و اصلاح و پاکسازی دستک‌ها و دیوارهای هدایت آب و رادیه و بریدها اجرایی شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه از انجام عملیات‌های شستشو و رنگ‌آمیزی ابنیه فنی جاده به تعداد ۷۷ هزارو ۳۸۶ و همچنین اصلاح و تخلیه قنوها و تخلیه مصالح از حاشیه و کنار راه یا پشت دیوارهای حایل به تعداد۷۳ هزار و ۳۹۱ مورد خبر داد و از نتایج اجرایی عملیات اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات نصب شده کنار جاده و حذف تابلوهای نادرست و غیر ضروری به تعداد ۱۷۴ هزار و ۹۲۵ مورد خبر داد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفتنی است طرح راهداری محوری در تمام ایام سال به صورت جاری در حال انجام بوده و توسط همکاران استان‌ها در سامانه جامع راهداری بارگزاری می‌شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha