۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
طرح ساماندهی مجوزها، انقلابی در حوزه کسب و کار
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت و جهش تولید مجلس مطرح کرد

طرح ساماندهی مجوزها، انقلابی در حوزه کسب و کار

زنگنه، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس گفت: طرح ساماندهی مجوزها، انقلابی در حوزه کسب و کار است.

به گزارش بازار، محسن زنگنه با بیان اینکه این طرح امضاهای طلایی را حذف می کند افزود: پس از به تصویب رسیدن فوریت طرح ساماندهی مجوزها فشارهای بسیاری بر نمایندگان آغاز شد.

وی گفت: بر اساس قانون اساسی همه آزاد هستند هر شغلی را بخواهند انتخاب کنند و قوه قضاییه با طرح ساماندهی مجوزها موافق است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس افزود: ماده ۷ تسهیل مجوز کسب و کار بر اساس قانون اجرای اصل ۴۴ و اصلاحیه این قانون در سال ۹۵ خلاء هایی داشت که دست مجریان را برای عمل نکردن به قانون باز می گذاشت اما با طرح ساماندهی مجوزها این خلاء ها و نواقص به طور کامل رفع شده است.

زنگنه گفت: برای شناسه یکتا پس از ثبت اطلاعات در سامانه سه روز و برای مجوزهای تایید محور چهار ماه فرصت صدور مجوز قرار داده ایم.

وی افزود: بر اساس این طرح وکالت جزو کسب و کار تعریف و تعارض منافع در کانون وکلا حل شده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس افزود: با توجه به اینکه به طور میانگین در دنیا به ازای هر یکصد هزار نفر ۲۴۰ نفر وکیل وجود دارد اما در ایران به ازای هر یکصد هزار نفر ۷۹ وکیل داریم در حالی که ۱۷ میلیون پرونده وجود دارد.

زنگنه گفت: در همه کشورها وکالت را جزو کسب و کار می دانند اما در ایران کانون وکلا خود را تابع قوانین کسب و کار قرار نداده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس گفت: در این طرح کیفیت وکالت را کاهش ندادیم و دولت نیز با توجه به اینکه همچنان مجوز را کانون وکلا صادر می کند در این زمینه دخالتی ندارد.

زنگنه با بیان اینکه هیچ کدام از شرایط کانون وکلا را کاهش نداده ایم افزود: عده ای می خواهند با باقی ماندن امضاهای طلایی منافع تعدادی از وکلا حفظ شود.

وی گفت: بر اساس ماده ۷ قانون کارشناسان رسمی دادگستری تعداد سردفتران بر اساس تقاضا است بنابراین در طرح جدید ماده یک سردفتر به ازای هر ۱۵ هزار نفر را حذف کردیم.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha