۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
وام خرید مسکن جوانان یک میلیارد تومان شد

وام خرید مسکن جوانان یک میلیارد تومان شد

مدیرعامل بانک مسکن گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجدد پیشنهاد افزایش سقف وام به یک میلیارد تومان را برای مسکن پس‌انداز جوانان دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت.

به گزارش بازار، محمود شایان با بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجدد پیشنهاد افزایش سقف وام به یک میلیارد تومان را برای مسکن پس‌انداز جوانان دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت.

وی ادامه داد:از امروز متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن برای وام جدید افتتاح حساب کنند.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن سقف وام در تهران، یک میلیارد تومان، شهرهای بزرگ ۸۵۰ و سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: وام خرید مسکن حساب جوانان در تهران، یک میلیارد تومان، شهرهای بزرگ و مراکز استان ها، ۸۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان شد.

محمود شایان در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن در سال گذشته، افزود: پارسال بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن جوانان را به بانک مرکزی ارائه کرد که تایید شد و وام مسکن جوانان به ۴۰۰ میلیون افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با رشد قیمت مسکن پیشنهاد دیگری مبنی بر افزایش سقف وام مسکن جوانان به بانک مرکزی ارائه دادیم که با قبول شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن برای جوانان تا یک میلیارد تومان افزایش یافت که از امروز به همه بانک های مسکن ابلاغ خواهد شد.

شایان گفت: منظور از شهرهای بزرگ، شهرهایی مانند کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه است.

مدیرعامل بانک مسکن درباره جزییات پرداخت این وام افزود: متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب، ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان واریز کنند و در صورتی که زودتر از ۱۵ سال بخواهند از این وام استفاده کنند پس از پنج سال با اعمال ضرایب در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ و مناطق و استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

شایان افزود: اما برای دریافت سقف تعیین شده یک میلیارد تومانی در تهران، ۸۵۰ تومانی در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ و ۷۰۰ میلیونی در سایر شهرها باید دوره ۱۵ ساله را طی کنند.

وی گفت: والدین می‌توانند از امروز با مراجعه به شعب بانک مسکن برای فرزندان خود برای دریافت این وام سپرده گذاری کنند.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha