۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
فقط ۳۰ درصد ظرفیت راه‌آهن شمال‌غرب فعال است
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور:

فقط ۳۰ درصد ظرفیت راه‌آهن شمال‌غرب فعال است

زنجان-مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور گفت: در حال حاضر فقط ۳۰ درصد از ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی این منطقه فعال است.

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: با توجه به شرایطی که امروز همه کشور و به تبع آن، استان زنجان مواجه است، توصیه اکید می‌شود که مردم از سفرهای غیرضروری به جد بپرهیزند.

وی با یادآوری اینکه پیش از بحث کرونا و شیوع ویروس این بیماری در کشور، ناوگان حمل و نقلی ریلی شمال‌غرب کشور همانند هر سال در ایام عید اقدام به پیش‌فروش بلیت نوروزی کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و علی‌رغم متضرر شدن ناوگان حمل و نقل ریلی، توصیه ما کسانی که بلیت تهیه کرده‌اند، عودت دادن بیلت‌های پیش‌فروش شده است.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور، با اشاره به اینکه تا به امروز نیمی از بلیت‌های قطار نوروزی مربوط به ناوگان حمل و نقل ریلی شمال‌غرب کشور برگشت داده شده است، ادامه داد: اولویت همه ما حفظ سلامتی مردم است، به همین خاطر با شیوع ویروس کرونا، برخی از قطارها از حرکت باز ایستاد تا با انتشار این ویروس مقابله شود و در این راستا بلیت نوروزی مسافرات نیز عودت داده شد.

خدایی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا، تعداد قطارهای منطقه شمال‌غرب کشور که روزانه دو رام قطار زنجان به مشهد بود، امروز به یک رام قطار آن‌هم یک روز در میان کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: علاوه بر حذف حرکت برخی از قطارها، بنرهایی نیز برای اطلاع‌رسانی مردم جهت پرهیز از سفرهای غیرضروری نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ناوگان حمل و نقل ریلی شمال‌غرب کشور فقط با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: شرایط امروز ایجاب کرده است که با هماهنگی مرکز بهداشت از همه مسافران تب‌سنجی انجام شود. علاوه بر این، مشاوره‌های لازم به مسافران در خصوص ویروس کرونا داده می‌شود.

کد خبر: ۱۰٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha