۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
 اظهارات اردوغان درباره برنامه میان مدت اقتصادی ترکیه

اظهارات اردوغان درباره برنامه میان مدت اقتصادی ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه نسبت به تحقق برنامه میان مدت اقتصادی ابراز امیدواری کرد و گفت در چارچوب این برنامه اقتصاد کشور به طور متوسط ‌سالانه ۵.۳ درصد رشد می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در حساب کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی درباره برنامه میان مدت اقتصادی سه ساله کشور اظهار داشت: یقین دارم برنامه میان مدت گامی مهم در جهت ساختن یک ترکیه بزرگ و قدرتمند است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در چارچوب این برنامه اقتصاد کشور به طور متوسط ‌سالانه ۵.۳ درصد رشد و اشتغال سالانه به طور متوسط ‌۱ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر افزایش یابد، صادرات در پایان ۳ سال از ۲۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته، نسبت کسری حساب جاری به درآمد ملی در پایان دوره برنامه به ۱ درصد کاهش یافته، نسبت کسری بودجه دولت مرکزی به درآمد ملی ۲.۹ درصد شده، تراز اولیه به مازاد ۰.۳ درصد و نرخ تورم تک رقمی باشد.

اردوغان ادامه داد: ما درآمد ملی خود را امسال به بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار و تا پایان دوره برنامه به ۱ تریلیون دلار خواهیم رساند.

وی ابراز امیدواری کرد این برنامه برای ملت ترکیه مفید باشد و از تمامی نهادها و سازمان‌هایی که در تهیه این پروژه یاری کردند تشکر کرد.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha