۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
بانک مرکزی انگلیس: افزایش نرخ بهره جزئی خواهد بود

بانک مرکزی انگلیس: افزایش نرخ بهره جزئی خواهد بود

بانک مرکزی انگلستان معتقد است نباید افزایش نرخ بهره به صورت زیادی باشد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ این روزها در بازار جهانی صحبت از افزایش نرخ بهره در بسیاری از کشورها زده می شود، اما بانک مرکزی بسیاری از کشورها سعی دارند سیاستی محتاطانه در این باره اتخاذ کنند، بعد از سخنرانی جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا، ساندرز از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی انگلستان نیز معتقد است این کشور نباید نرخ بهره را به صورت زیادی افزایش داده و باید در این سیاست بسیار محتاطانه عمل کند.

ساندرز، از بانک مرکزی انگلیس می گوید: سطح GDP در حال حاضر به نظر می‌رسد که به سطوح قبل از همه‌گیری بسیار نزدیک شده باشد، تورم سریع‌تر از چیزی که برنامه داشتیم رشد کرده است، به اندازه قبل، به سیاست‌های محرک نیاز نداریم.

ساندرز با بیان اینکه نگرانم که ادامه خرید دارایی‌ها در حالی که شاخص CPI نزدیک به ۴% است منجر شود انتظارات تورمی میان مدت افزایش یابد، گفت: این مسئله می‌تواند منجر شود بعدها مجبور شویم اقدامات شدیدتری از نظر سیاست‌های پولی اتخاذ کنیم. به عقیده من به جای این که از ترمز استفاده کنیم، بهتر است پای خود را از روی پدال گاز برداریم. در سال آینده یا دو سال آینده اگر  نرخ بهره بخواهد افزایشی داشته باشد، این افزایش جزئی خواهد بودو

این مقام بانک مرکزی انگلستان در پایان گفت: انگلیس با معضل تورم بلند مدت مواجه نخواهد شد و  بسته به شرایط اقتصادی ممکن است نرخ بهره در یک یا دو سال آینده افزایش یابد.
 

کد خبر: ۱۰۶٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha