۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
انجام ۳۳ درصد پروازها در فرودگاه مهرآباد| فرودگاه مشهد با ۱۲ درصد رتبه دوم

انجام ۳۳ درصد پروازها در فرودگاه مهرآباد| فرودگاه مشهد با ۱۲ درصد رتبه دوم

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که در۳ ماهه نخست امسال با انجام ۳۳ درصد پروازهای هوایی و جابجایی بیش از ۲ میلیون و ۲۶۱ هزارمسافر، مهرآباد در رتبه نخست پرترددترین فرودگاه کشور قرارگرفت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بر اساس گزارش شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در ۳ ماهه نخست امسال در مجموع ۲میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۹۲ مسافر از فرودگاه مهرآباد پذیرش و اعزام شدند که در مقایسه با با ۳ ماهه سال ۹۹ بیش از ۳۲ درصد رشد نشان می دهد.

آمارها نشان می‌دهد در ۳ ماهه نخست سال ۹۹ در مجموع یک میلیون و   هزار و ۴۸۷ مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد به‌عنوان پرترددترین فرودگاه کشور پذیرش و اعزام شدند.

همچنین در این مدت در مجموع ۲۸ هزار و ۶۳۰ نشست و برخاست و در فرودگاه مهرآباد انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافته است.

آمارها نشان می‌دهد که در سه ماه نخست سال گذشته در مجموع ۱۸ و ۸۲ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد انجام شده است.

فرودگاه مشهد دومین رتبه پذیرش و اعزام مسافر را به خود اختصاص داده است
در این مدت فرودگاه مشهد دومین رتبه پذیرش و اعزام مسافر را به خود اختصاص داده است و آمارها حاکی از این بوده که در سه ماهه نخست امسال ۹۵۸ هزار و ۶۸۶ مسافر از طریق فرودگاه مشهد جابجا شدند که نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد افزایش یافته است.

در این مدت ۱۰ هزار و ۲۳۶ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴ هزار و۶۸۸عملیات نشست وبرخاست بوده است افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

بر اساس گزارش شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مدت یاد شده فرودگاه شیراز سومین فرودگاه پرتردد کشور را به اختصاص داد که  در مجموع ۴۲۴ هزار و ۷۵۸ نفر از طریق این فرودگاه تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۹۵ هزار و ۱۴۳ نفر بوده بیش از ۷۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه شیراز ۴۴ درصد افزایش یافت
در سه ماهه نخست امسال در مجموع ۶ هزار و ۳۶۳ عملیات نشست و برخاست در فرودگاه بین‌المللی شیراز انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳ هزار و ۵۵۰ نشست و برخاست بود ۴۴ درصد رشد داشته است.

آمارها نشان می‌دهد در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع ۳۲۵ هزار و ۸۸۵ نفر از فرودگاه اصفهان اعزام و پذیرش شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۸۰ هزار و ۶۰۰ نفر بود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

در این مدت نشست و برخاست هواپیماهای شرکت‌های هوایی در فرودگاه اصفهان ۴ هزار و ۴۴۰ عملیات بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پنجمین فرودگاه پرتردد کشور به فرودگاه بین‌المللی اهواز اختصاص دارد که در مجموع در سه ماهه نخست امسال ۲۸۸ هزار و ۴۸۲ مسافر از طریق این فرودگاه پذیرش و اعزام شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

در این مدت در مجموع ۳ هزار و ۹۴۰ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه اهواز انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

فرودگاه بندرعباس ششمین فرودگاه پرتردد کشور
در این گزارش فرودگاه بندرعباس ششمین فرودگاه پرتردد کشور بوده است که در سه ماهه نخست امسال در مجموع ۲۱۶ هزار و ۴۹۸ نفر از طریق این فرودگاه تردد کردند که درمقایسه که نسبت به سال گذشته در این مدت ۱۹ درصد رشد داشت.

آمارها نشان می‌دهد فرودگاه بین المللی تبریز نیز به عنوان هفتمین فرودگاه پرتردد کشور در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع شاهد نشست و برخاست ۲ هزار و ۷۸۵ فروند هواپیما بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۵۶ درصد رشد داشته است.

در سه ماهه نخست امسال ۲۵۳ هزار ۵۹۹ نفر از طریق فرودگاه تبریز پذیرش و اعزام شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته که ۱۹۰ هزار و ۲۳۷ نفر بوده بیش از ۳۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین فرودگاه بین المللی عسلویه دررتبه هشتم پرترددترین فرودگاه‌های کشور در سه ماهه نخست سال جاری شاهد پذیرش و اعزام ۱۴۸ هزار و ۴۳۶ مسافر بوده است که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

فرودگاه بین المللی یزد نیز به عنوان نهمین فرودگاه پرتردد کشور در سه ماه نخست سال جاری در مجموع شاهد تردد ۹۸ هزار و ۲۸۴ مسافر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته است.

زاهدان به عنوان دهمین فرودگاه بین‌المللی کشور شاهد بیشترین تردد مسافران در این فرودگاه بوده است
در این مدت زاهدان به عنوان دهمین فرودگاه بین‌المللی کشور شاهد بیشترین تردد مسافران در این فرودگاه بوده است که در سه ماهه نخست امسال به ۹۷ هزار و ۵۷۵ نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۹ هزار و ۹۶۷ نفر بود ۲۲ درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار شرکت فرودگاه ها در این مدت در مجموع یک هزار و ۴۷۴ نشست و برخاست در فرودگاه یزد و یک هزار و ۲۶۴ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه زاهدان انجام شده است که به ترتیب ۶۹ و ۶۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

بررسی آمار سهم نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های کشور حاکی از این است که در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری ۳۳.۳۳ درصد پروازها در مهر آباد نشست و برخاست کرده و سهم فرودگاه مشهد ۱۲.۱۶ درصد بوده است.

فرودگاه بین اللملی شهید صدوقی شیراز با ۷.۶۵ درصد، فرودگاه کیش با ۷.۱۳، اصفهان با ۴.۹۷ درصد، اهواز۴.۹۶، بندرعباس با ۳.۶۰ درصد و تبریز با ۳.۲۵ درصد در رتبه های بعدی نشست وبرخاست هواپیما در سه ماهه نخست سال جاری قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha