۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
لوله‌گذاری «نورد استریم ۲» این هفته به پایان می‌رسد

لوله‌گذاری «نورد استریم ۲» این هفته به پایان می‌رسد

مدیرعامل سابق اوام‌ وی اتریش اعلام کرد: ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ این هفته به پایان می‌رسد.

به گزارش بازار، به گفته راینر سیله مدیرعامل سابق اوام‌ وی اتریش، ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ این هفته به پایان می‌رسد.

سیله، که هفته گذشته از سمت اوام‌ وی استعفا داد، به تاس گفت: ماتیاس وارنیگ (مدیرعامل Nord Stream AG) گفته است که بدون شک این هفته لوله کشی به پایان می رسد و اولین تحویل گاز از طریق نورد استریم ۲ تا پایان سال انجام می‌شود.

سیله گفت: من از الکسی میلر (مدیرعامل گازپروم) شنیدم که گاز، امسال از طریق این خط لوله عبور می‌کند. همچنین توافقنامه مربوط به این خط لوله که اخیراً بین آلمان و ایالات متحده منعقد شد، ضمانت اجرای این پروژه در روزهای آینده است.

وی پیش بینی کرد که قیمت گاز در زمستان آینده در اروپا همچنان بالا خواهد ماند، زیرا ذخیره سازی گاز در میان تقاضای روزافزون به دلیل بهبود اقتصاد اتحادیه اروپا از همه گیری کووید -۱۹ و هوای سرد غیرعادی در ابتدای سال ۲۰۲۱، کاهش یافته است. ما زمستان سردی غیرمعمول داشتیم، به همین دلیل حجم گاز فعلی در انبارها نسبت به سال‌های قبل کمتر است. یک ماه کمتر فرصت داشتیم تا امکانات ذخیره سازی را پر کنیم.

پروژه نورد استریم ۲ شامل دو خط لوله است که برای انتقال ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال از میدان‌های گاز سیبری در روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان طراحی شده است. این پروژه با موانع متعددی روبرو شده و دولت آمریکا شرکت‌ها و ایالت‌های دخیل در ساخت و ساز را تهدید به تحریم کرده بود.

در اواخر ماه ژوئیه، توافق جدیدی در مورد این خط لوله بین واشنگتن و برلین حاصل شد که ایالات متحده پیشنهاد لغو تحریم‌ها را  داد و مداخله خود را در مراحل پایانی راه اندازی Nord Stream ۲ متوقف کرد. در مقابل، این کشور از آلمان خواست تا در اوکراین سرمایه گذاری کند و به کیف کمک کند تا حق "هزینه" ترانزیت گاز روسیه را حفظ کند، که بخش بزرگی از آن در حال حاضر از طریق خط لوله دوران شوروی به خاک اروپا ارسال می‌شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha