۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
بیت کوین از ۵۱ هزار دلار عبور کرد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بیت کوین از ۵۱ هزار دلار عبور کرد

با تداوم روند افزایش قیمت رمز ارزها در بازار جهانی، قیمت هر بیت کوین از مرز ۵۱ هزار دلار گذشت. قیمت این رمز ارز از ابتدای امسال ۷۰ درصد رشد کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات روز دوشنبه 15 شهریور، بازار رمز ارزها همچنان سبز پوش بود. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک قیمت هر بیت کوین به ۵۱ هزار و ۶۶۴ دلار رسید و هر اتریوم با قیمت ۳۹۱۱ دلار مبادله شد.

نرخ رشد قیمت بیت کوین در این روز برابر با ۳.۶۴ دلار و سرعت افزایش ارزش اتریوم برابر با ۱.۱۵ دلار بود. در ششمین روز ماه سپتامبر قیمت هر رمز ارز  XRP برابر با ۱.۳۲ دلار بود که حدود ۶ درصد بیشتر از روز قبل از آن بود و هر دوج کوین قیمتی معادل برابر با ۳۱ سنت داشت.

نرخ رشد قیمت دوج کوین در این روز بالغ بر ۳.۷ درصد بود. از ابتدای سال جاری تا کنون ارزش بین کوین در بازار جهانی بالغ بر ۷۰ درصد رشد کرده است و پیش بینی ها نشان می دهد روند افزایش ارزش  این رمز ارز تا انتهای امسال ادامه داشته باشد.

 نکته جالب این جاست که در روز اول هفته در دنیای غرب، نه تنها قیمت رمز ارزها افزایش یافت بلکه ارزش سهام در بازار های امریکا هم رشد کرد که نشان از افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران دارد.

البته باید پذیرفت روند افزایش ارزش رمز ارز بیش از بازار سهام بود. از ابتدای امسال تا کنون قیمت بیت کوین ۷۰ درصد رشد کرده است ولی سرعت افزایش ارزش بازار سهام در امریکا برابر با ۲۰ درصد بود. از طرف دیگر با وجود افزایش شدید قیمت بیت کوین در بازارهمچنان تقاضا برای ان بالا است و این مساله تایید می کند که روند افزایش قیمت رمز ارزها در بازار ادامه خواهد داشت.

از طرف دیگر در روز جمعه برای اولین بار در تاریخ قیمت اتریوم به ۴ هزار دلار رسید ولی مدت زیادی در این قیمت باقی نماند و به سرعت کاهش یافت. ولی این رکورد شکنی و قرار گرفتن قیمت اتریوم در نزدیکی ۴ هزار دلار نشان می دهد که بازار روند افزایش ارزش را ادامه خواهد داد. بررسی ها نشان داد طی یک هفته گذشته قیمت اتریوم در بازار بالغ بر ۲۰ درصد رشد کرده است و نرخ رشد ارزش اتریوم در ماه سپتامبر بیش از نرخ رشد بیت کوین بود.

در این روزها افزایش پذیرش رمز ارزها توسط بانکهای تجاری در امریکا زنگ خطر را برای سیاستمداران این کشور به صدا دراورده است زیرا احتمال می رود کنترل بازارهای مالی از دست بانک مرکزی خارج شود.

این مساله توسط صندوق بین المللی پول هم مطرح شده بود و در گزارشی در مورد  پذیرش رمز ارزها به عنوان پول رایج کشور و استفاده از آن برای انجام امور روزمره هشدار داده بود. دلیل این مساله هم نوسان زیاد ارزش رمز ارزها و احتمال وارد شدن آسیبهای اقتصادی زیاد به کشور و به مردم بود.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: «سیاستمداران در تلاش هستند تا راهی برای مقابله با این خطر بالقوه اقتصادی پیدا کنند.رشد سریع این صنعت و افزایش پذیرش آن مشکلات زیادی را برای اقتصاد ایجاد می کند.»

 این رسانه در ادامه نوشت: «اگر قرار باشد کنگره و سنا قانونی برای مقابله با این بازار وضع کنند حداقل یک سال زمان خواهد برد ولی تا آن زمان مشکلات زیادی در بازار ایجاد خواهد شد به همین دلیل نظام قانون گذاری در کشور با وضع قانون در میانه این دوره مانع از تشدید مشکلات خواهد شد.»

فعالیت شرکتهایی مانند DeFi  و BlockFi در خارج از چهارچوب های عادی و نظارتی اقتصادی و افزایش سریع ارزش و سودآوری در این شرکتها نشان دهنده ویژگی های غیر قابل کنترل بازار رمز ارزها است. افزایش نظارت بر این بازار مساله ای مهم و ضروری است که باید به سرعت پیگیری شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha