۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس کلید خورد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس کلید خورد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به نارضایتی از عملکرد سازمان نظام مهندسی، مجلس به موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که بیش از ۳۰ سال از عمر آن می‌گذرد، ورود کرده است.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست روز یک شنبه( ۱۴ شهریور ماه) کمیسیون عمران مجلس شروای اسلامی گفت: با توجه به ضرورت ارتقا کیفیت ساختمان‌ها و نارضایتی از عملکرد سازمان نظام مهندسی، مجلس یازدهم به موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که در اوایل دهه ۷۰ تصویب و بیش از ۳۰ سال از عمر آن می‌گذرد ورود کرد. البته اقدام برای اصلاح آن از دوره نهم مجلس آغاز شد اما به سرانجام نرسید. کمیسیون عمران از امروز اصلاح این قانون را در دستور کار خود قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصلاح قانون نظام مهندسی در حوزه های مهندسی، فنی، نظارت بر امور مهندسی و بسیاری از مسائل حرفه‌ای در حوزه ساخت و  سازهای شهری خواهد بود. در همین راستا ۳ ماده ابتدایی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در خصوص اهداف، تعاریف و وظیفه مندی قانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان رئیس سازمان نظام مهندسی نیز حضور داشت.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha