۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
آخرین وضعیت مقابله با بیماری کرونا در زنجان بررسی شد
در تماس تلفنی لاریجانی با استاندار زنجان؛

آخرین وضعیت مقابله با بیماری کرونا در زنجان بررسی شد

زنجان-علی لاریجانی در تماس تلفنی با استاندار زنجان باتبریک سال نو و مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در جریان اقدامات ستاد مدیریت مبارزه با کرونا ویروس استان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از استانداری زنجان، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه با استاندار زنجان تماس تلفنی برقرار و در جریان اقدامات انجام شده برای پیشگیری و درمان کرونا ویروس قرار گرفت.

در این گفت‌وگوی تلفنی استاندار زنجان گزارشی از مجموعه اقدامات انجام گرفته برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس ارائه کرد.

فتح الله حقیقی گفت: ۱۴ کمیته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان تشکیل شده و عملکرد روزانه آنها رصد می‌شود.

استاندار زنجان به اجرای موفق طرح غربالگری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان در این طرح شرکت کرده‌اند که ۹۵ درصد آنها نیز تعیین تکلیف شدند.

حقیقی گفت: خوشبختانه با ارائه برنامه‌های آموزشی و پیشگیری که از استودیو سلامت و ازطریق صداوسیمای استان پخش می‌شود نوروز امسال مردم در خانه‌ها ماندند و تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان از بیست و پنجم اسفند تا اول فروردین در مقایسه باسال قبل ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین به اقدامات درمانی در استان نیز اشاره کرد و گفت: هزار و سیصد تخت بیمارستانی و سه هزارو پانصد تخت در نقاهتگاه‌های استان برای مبتلایان به کرونا ویروس و افراد مشکوک پیش‌بینی شده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: اقلام بهداشتی مورد نیاز همچون مواد ضد عفونی کننده پایه الکل و دستکش و ماسک نیز از طریق تعاونی داروسازان توزیع می‌شود.

در پایان علی لاریحانی رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش مدیریت استان، کادر درمانی و همکاری مردم استان زنجان ابراز امیدواری کرد، بیماری کرونا ویروس هرچه زودتر از کشور عزیز ایران رخت بربندد.

کد خبر: ۱۰٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha