۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
دیسک های ترمز غیراستاندارد بلای قطعه سازی شده است
یک فعال در صنعت قطعه سازی خودرو:

دیسک های ترمز غیراستاندارد بلای قطعه سازی شده است

ساری- رضایی، یک فعال در صنعت قطعه سازی خودرو گفت: استفاده از دیسک های ترمز غیراستاندارد و غیرمجاز بلای جان این صنعت شده و به کارایی خودرو لطمه می زند.

بابک رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید دیسک ترمز سوراخ دار اظهار داشت: متاسفانه رواج و وجود دیسک های ترمز غیرمجاز و غیراستاندارد سبب شده تا با جان مردم بازی شود.

وی با اظهار اینکه آلیاژهای خاصی در تولید دیسک های ترمز سوراخ دار به کار رفته است، افزود: برخی فروشندگان و مردم ترجیح می دهند به جای خرید دیسک های استاندارد، دیسک های معمولی و غیراستاندارد را خریداری کنند و با سوراخ کردن، آن را روی خودرو نصب کنند که این اقدام پیامدهایی نیز درپی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت های خودروسازی به خطرات و جوانب بهره گیری از دیسک های غیرمجاز و معمولی اشراف و آگاهی دارند، گفت: باید برای استفاده از دیسک های استاندارد در خودروها فرهنگ سازی شود.

رضایی یادآور شد: دیسک های معمولی و غیراستاندارد پس از مدتی دچار ترک و شکستگی می شود و نباید به بهانه ارزان بودن از دیسک های غیرمجاز و معمولی بهره گرفت.

این فعال در صنعت قطعه سازی تصریح کرد: دیسک هایی که استاندارد لازم را ندارند دارای عوارضی است و سوراخ کردن دیسک های معمولی سبب کم شدن استقامت آن خواهد شد.

وی یادآور شد: نصب دیسک استاندارد روی خودروهای چند صد میلیونی به افزایش کارایی و راندمان آن کمک می کند و اکنون برخی فروشندگان دیسک های معمولی را با قیمت معادل دیسک استاندارد به مردم می فروشند. 

کد خبر: ۱۰۶٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha