۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
قانون نمای ساختمان و قانون ریزش سنگ نما با جهان فرود

قانون نمای ساختمان و قانون ریزش سنگ نما با جهان فرود

نمای ساختمان منظره آشکار هر بنا می باشد. زیبایی هر نما نشان دهنده ذوق و شوق طراح و مهندس معمار ساختمان می باشد.

به گزارش بازار، نمای ساختمان منظره آشکار هر بنا می باشد. زیبایی هر نما نشان دهنده ی ذوق و شوق طراح و مهندس معمار ساختمان می باشد. اما نمای هر ساختمانی با توجه به نوع شرایط محیطی مختلف متفاوت می باشد. ساختمانی که خوب ساخته شده باشد باید بتواند با محیط داخلی هم ارتباط موثری برقرار نماید. اما گاهی اوقات به علت رعایت نکردن اصول و قوانین استاندارد در ساخت و ساز بنا و تعیین مصالح مرغوب برای نمای ساختمان و اشتباهات در کار ساخت، پس از مدتی نمای ساختمان دچار مشکل جدی می گردد و در اثر کوچکترین تغییر جوی، سنگ نما از ساختمان کنده شده و به پایین ارتفاعات پرتاب می شود که نتیجه ی آن به وجود آمدن پیامدهای ناگوار خواهد بود. در اصل آغاز ریزش سنگ از نما نشانه ی این است که هر لحظه احتمال پرتاب سنگ از هر بخش از نما وجود دارد. بنابراین پیش از به وقوع پیوستن این اتفاق عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما را جدی بگیرید تا از به وجود آمدن پیامدها و خسارت جانی و مالی جلوگیری شود. امروزه شرکتهای معتبر خدمات نما در سراسر کشور آماده ی ارائه ی بهترین و مطلوبترین خدمات در ارتفاعات ساختمانی می باشند که دربین همه ی آنها شرکت معتبر جهان فرود با سالها تجربه توانسته جایگاه ویژه ای را در بین افراد پیدا نماید در ادامه ی مطلب در این خصوص به بررسی بیشتری خواهیم پرداخت.  

قانون نمای ساختمان و قانون ریزش سنگ نما با جهان فرود

قانون ریزش سنگ نما با جهان فرود

بنا به گفته ی شرکت معتبر خدمات نمای جهان فرود سقوط و پرتاب سنگ نما در اثر عوامل مختلف محیطی مانند: طوفان، زلزله، برف، باران، نم و رطوبت یا در اثر گذشت زمان در ساختمان های قدیمی و یا جدید ممکن است اتفاق بیوفتد که پایان آن خسارت مالی یا جانی را در بر خواهد داشت و با توجه به اصل قانون کار، مسئولیت جبران این خسارات بر عهده ی مالک، سازنده، مهندس ناظر خواهد بود (به مدت ۱۰ سال)

مسئولیت ریزش نما با کیست؟  

گاهی اوقات ممکن است برای خیلی از افراد این سوال در ذهنشان نقش ببندد که مسئولیت ریزش نما بر عهده ی چه افرادی می باشد؟ جهان فرود طی تجربیاتی که درسالهای کاری به دست آورده مسئولیت ریزش نما را تا ۵ سال به عهده ی سازنده ی بنا می داند. زیرا سازنده با کم کاری که داشته و گرفتن نیروهای افغانی برای کار سنگ کاری نما باعث ایجاد خسارت و ضرر شده است. سازنده ساختمان به علت پرداخت حقوق کم از کارگر افغانی برای کار سنگ کاری نما استفاده می کند و کارگر افغانی کار را به خوبی و به شکل صحیح انجام نمی دهد و در ضمن استفاده از مصالح نامرغوب و بی کیفیت در بخش نمای ساختمان در کوتاه مدت باعث تخریب و ریزش نما خواهد شد.
جهان فرود در ادامه ی مطلب اضافه می کند: پس از گذشت ۵ سال مدیر ساختمان به خاطر این که مسئولیت ساختمان را دارد مقصر شناخته خواهد شد. بهتر است بدانید فردی که مدیر است مدبر و مسئول است. کنترل و نظارت کار هر فردی نیست لازمه ی آن پذیرفتن مسئولیت انجام کار به شکل صحیح می باشد. مدیر ساختمان بر اساس قوانین حقوقی مسئول جبران خسارتهای ایجاد شده بر روی ماشین های پارک شده و حتی عبوری از محل شناخته خواهد شد.

قانون نمای ساختمان و قانون ریزش سنگ نما با جهان فرود

نکته: اگر آپارتمانی مدیر ساختمان نداشته باشد مسئولیت جبران خسارت بر عهده ی مالکین مجتمع خواهد بود.

پیچ و رولپلاک نما با جهان فرود 

جهان فرود می گوید: هیچ گاه برای محکم و سفت کاری سنگ از نما دچار تردید نشوید. زیرا در اثر مرور زمان و تاثیر عوامل جوی مختلف بر نما محل اتصال سنگ از نما شل شده و نتیجه ی آن سقوط سنگ از نما به پایین ارتفاعات خواهد بود پس همیشه احتیاط کنید و برای ساخت بنای ساختمانی از مصالح با کیفیت و مرغوب استفاده نمایید و پس از اتمام کار بنا، سنگ از نما را مقاوم و محکم نمایید تا خطر سقوط و ریزش به پایین ارتفاع بر طرف شود. اما استفاده از گزینه ی پیچ و رولپلاک نما بهترین و مناسبترین گزینه می باشد. البته این کار تنها از عهده ی افراد متخصص و با مهارت در زمینه ی کار در ارتفاع بدون داربست و به کمک طناب محکم بر خواهد آمد. شرکت خدمات نمای معتبر جهان فرود با سالها تجربه ی کاری در زمینه های مختلف کار در ارتفاعات نمای ساختمانی توانسته از محبوبیت خاصی برخوردار شود این شرکت با بکارگیری نیروی کارآمد و ماهر و با تعلیم هر یک، پس از گذراندن دوره های کوتاه مدت کار در ارتفاع بدون داربست، به استخدام شرکت درآورد.

قانون نمای ساختمان و قانون ریزش سنگ نما با جهان فرود

جهان فرود: برای عملیات پیچ و رولپلاک (کارمقاوم سازی سنگ نما) باید از پیچ گالوانیزه ی ضد زنگ استفاده نمایید. زیرا این نوع پیچ در مقابل عوامل جوی مختلف بسیار محکم و مقاوم عمل می نماید. در ضمن بهتر است برای پیشگیری از ورود آب به درون سنگ از بتونه ی همرنگ سنگ بکار برده شود.

قانون نما با جهان فرود 

جهان فرود می گوید: در بین همه ی نماها، نوع سنگی بهترین پوشش برای نمای بیرونی ساختمان است زیرا دارای عمر، دوام، پایداری بالایی می باشد. اما دربین ما بقیه نماها، آجری برای افزایش استحکام نما بکار برده می شود. و در بین همه ی مصالح، نمای سیمانی برای پوشش دادن دیوارهای خارجی ساختمان از همه بیشتر کاربرد دارد و این به خاطر محکم بودن فوق العاده و قیمت مناسبی است که در بین سایر مصالح برخوردار است. از همه مهمتر در برابر شرایط جوی دارای مقاومت فوق العاده است.  
این شرکت درباره ی قانون نمای ساختمان این چنین می گوید: برای آپارتمان ها هیچ کدام از افراد و مالکان یک ملک اجازه ی تغییرات در قسمتهای مشاعات مانند نمای ساختمانی را ندارند. علت این امر این است که نما ساختار واحدی برای همه ی بخشهای ساختمانی به صورت مشترک دارد. اما برای کوچکترین تغییری در بخش مشاعات حتما باید اجازه ی همه ی افراد مستقر در بخشهای مختلف ساختمان وجود داشته باشد. درضمن آپارتمانها دارای ۳ بخش حریم خصوصی، مشترک، مشاعات ساختمانی می باشند که باید قوانین مربوط به هر یک رعایت شود.
جهان فرود در زمینه ی قانون نمای ساختمان می گوید: تغییر در بخش هایی از نمای بیرونی ساختمان مانند: پارکینگ، تغییر در درب و پنجره بیرونی ساختمان، نصب تابلو، رنگ آمیزی و دیگر خدمات نمای بیرونی ساختمان مثل انجام فعالیت های مهم کار در ارتفاع پیچ و رولپلاک سنگ نما، نماشویی، نصب و تعویض چراغ یا لامپ نمای بیرونی ساختمان به علت ویژگی مشاعات بودن تنها از طریق کسب اجازه و موافقت سایرمالکین ساختمان (طبقات) امکان پذیر می باشد.
بخش حریم خصوصی :هر آنچه در سند مالکیت یک طبقه آپارتمانی ذکر شده باشد و به اسم شخص مالک همان طبقه ثبت شده باشد بدون کسب اجازه ی سایر همسایگان قابل تغییرات است.
بخش اشتراک (مشترک آپارتمانی) : بخشهایی از ساختمان که دو یا چند طبقه از آن بصورت مشترک استفاده می کنند مانند: انباری، پارکینگ که درون سند ثبت شده باشد هر گونه تغییری در آن باید هماهنگ و موافقت سایر مالکین باشد.

قوانین ملی ساختمان سنگ نما با جهان فرود

جهان فرود: سنگ نما باید توانایی بالای منتقل کردن نیروی زلزله ایجاد شده در اثر جرم دیوار به ساختمان را داشته باشد. سنگ نما باید توانایی تغییر مکان در قاب ها را به شکل اثرگذاری به نما منتقل نماید. جهان فرود در ادامه در مورد انتخاب نما می گوید: تا حدی که امکان پذیر است مصالح با وزن کمتر و دارای انعطاف پذیری بیشتر انتخاب شود. دقت کنید نما حتما باید با سطوح زیر کار قدرت برقراری متصل شدن خوبی داشته باشد تا در زمان به وقوع پیوستن حوادثی پر خطر مثل زلزله خطرات جدا شدن و ریزش آن وجود نداشته باشد.

قوانین مهم در اجرای صحیح عملیات پیچ و رولپلاک نما با جهان فرود

شرکت معتبر خدمات نمای ساختمانی جهان فرود با سالها تجربه در زمینه های مختلف نمای ساختمانی بدون داربست و به کمک طناب درخصوص نحوه ی اجرای صحیح عملیات محکم سازی سنگ نما در ساختمان می گوید: شاید برای بسیاری از افراد این کار آسان جلوه داده می شود اما باید بگوییم که این حرفه به طور کامل تخصصی و ویژه می باشد و از عهده ی هر فردی بر نخواهد آمد و تنها افرادی که در شرکت ما دوره ی آموزشی کوتاه مدت در خصوص بالا رفتن از ارتفاعات مختلف ساختمانی بدون داربست را آموزش دیدند و با نحوه ی کار با ابزار مختلف مانند پیچ و رولپلاک آشنایی کامل دارند از عهده ی این کار برخواهند آمد. اما نحوه ی اجرا و به کارگیری متریال درست آنقدر با اهمیت است که اگر این کار درست انجام نشود نه تنها سنگ نما رامقاوم نکردیم بلکه به سنگهای نما آسیب جدی هم وارد می کنیم.  
 

منبع: جهان فرود اب بندی

کد خبر: ۱۰۵٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رحیم IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      دمشون گرم..حداقل یه قانون خوب برای ساختمان درومد
    • مهدی IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      1 0
      قانون ها درستن ولی کیه اجرا کنه
    • امیر ابرام IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 0
      ممنون از تحلیل بازار بابت اینکه این تریبون دست من داد تا راجع به مسعله مهمی صحبت کنم. لطفا یکی قانون بزار برای ریزش سنگ نما که سازنده ها نتونن نمای سنگی بسازند. دیروز یه سنگ افتاد روی دامادمون و در دم فوت کرد. اخه چرا باید به همین راحتی یک انسان فوت کنه. کی نظارت میکنه رو این ساختمان ها که سنگ ده کیلویی نصب میکنند. باید حتما ادمایی که بالا نشستن یه قانون بزارن که یا سنگ نشه یا حتما اجبار کنن نمای ساختمان پیچ و رولپلاک بشه و مقاوم سازی بشه. ممنون از تحلیل بازار.