۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
ناکامی آمریکا و چین در دستیابی به توافق آب و هوایی
خبرگزاری رویترز گزارش داد؛

ناکامی آمریکا و چین در دستیابی به توافق آب و هوایی

کری، فرستاده امور اقلیمی دولت بایدن گفت: به دلیل روابط متشنج میان آمریکا و چین، امید برای رسیدن به توافق به منظور مهار گرمایش زمین کمرنگ است.

به گزارش بازار، خبرگزاری رویترز گزارش داد، نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست South China Morning Post روز جمعه به نقل از یک منبع اعلام کرد چین و آمریکا بر سر تغییرات آب و هوایی به توافق دست نیافتند. گفته می‌شود چین درخواست‌ ارائه تعهدات علنی بیشتر درباره تغییرات آب و هوایی پیش از برگزاری اجلاس اقلیمی سازمان ملل در ماه نوامبر را رد کرده است. براساس این گزارش، مقامات چینی به جان کری فرستاده آمریکا در امور آب و هوا اعلام کرده اند: چین نقشه راه و طرح‌های خود را برای دستیابی به اهداف اقلیمی اش دارد.

جان کری فرستاده امور اقلیمی دولت جو بایدن اذعان کرده است که به دلیل روابط متشنج میان آمریکا و چین، امیدها برای رسیدن به توافقی میان دو کشور، به منظور مهار گرمایش زمین کمرنگ شده است.

کری در جریان دیدارهایی با رهبران چین به آن‌ها گفته است که تغییر اقلیم، مساله‌ای عقیدتی یا جناحی نیست و باید فورا حل شود. جان کری که اولین فرستاده اقلیمی آمریکاست در ماه‌های اخیر استدلال کرده است که برآورده کردن اهداف توافق پاریس بدون کمک چین عملا غیرممکن خواهد بود. او در ماه ژوئیه گفت که چین اکنون "بزرگترین عامل تغییر اقلیم در جهان است" و از این کشور خواست تلاش‌ها برای مقابله با گرمایش را شدت و سرعت ببخشد.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha