۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
جولان بیت کوین در مرز ۵۰ هزار و۵۰۰ دلار
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

جولان بیت کوین در مرز ۵۰ هزار و۵۰۰ دلار

روز گذشته قیمت بیت کوین در مرز ۵۰ هزار و ۵۰۰ دلار و قیمت هر اتریوم در محدوده ۴ هزار دلار قرار داشت.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات روز شنبه ۱۳ شهریور بازار رمز ارزها همچنان سبزپوش بود. طبق گزارش منتشر شده توسط کوین دسک  قیمت هر بیت کوین به ۵۰ هزار و ۴۰۰ دلار رسید در حالیکه هر بیت کوین با قیمت ۳۹۵۰ دلار مبادله شد.

رسیدن قیمت هر رمز ارز XRP به مرز ۱.۳۱ دلار و دوج کوین به مرز ۲۹ سنت در این روز  نشان از تحولی بزرگ در بازار داشت. هم اکنون قیمت بیت کوین بالاترین قیمت طی ۳.۵ ماه اخیر است و اتریوم هم برای اولین بار در محدوده قیمتی نزدیک به ۴ هزار دلار مبادله می شود.

 با وجود اینکه نرخ  رشد قیمت رمز ارزها در بیست و چهار ساعت اخیر چندان چشمگیر نبوده است ولی تداوم روند افزایشی در این بازار نشان می دهد که تا رکورد شکنی های بعد فاصله زیادی وجود ندارد. در بیست و چهار ساعت گذشته قیمت رمز ارزها در بازار جهانی به طور متوسط ۳ تا ۵ درصد افزایش یافته است.

 این وب سایت با توجه به روند افزایشی تقاضا برای بیت کوین با وجود افزایش قیمت این رمز ارز نوشت: «سد مقاومتی بعد در قیمت رمز ارزها قیمت ۵۵ هزار دلار است. با توجه به  روند تغییرات قیمت رمز ارزها طی ماه های اخیر می توان انتظار داشت در بدبینانه ترین حالت قیمت این رمز ارز به ۴۶ هزار دلار سقوط کند ولی احتمال تداوم روند افزایشی قیمت بیشتر است.»

سی ان بی سی دلیل تسریع روند افزایش قیمت بیت کوین در بازار را انتشار گزارش اقتصادی امریکا که حکایت از نرخ بالای بیکاری و مشکلات اقتصادی داشت، عنوان کرد.

بر مبنای این گزارش در ماه اوت سال جاری تنها ۲۳۵ هزار فرصت شغلی در امریکا ایجاد شده بود در حالیکه پیش بینی شده بود در این ماه بالغ بر ۷۳۵ هزار فرصت شغلی به وجود اید تا  مشکل نرخ بالای بیکاری در این کشور به تدریج برطرف شود.

این رسانه نوشت: «اقتصاد امریکا  با وجود میلیاردها دلار تزریق هنوز نتوانسته است از بحران خارج شود و به همین سرمایه گذاری در بازار رمز ارز ها به عنوان راهی برای مقابله با افت ارزش داراییها مورد توجه قرار گرفته است.»

اما نباید از تاثیر توییتهای ایلان ماسک در  ایجاد موج افزایشی قیمت رمز ارزها هم غفلت کرد. بر مبنای گزارش ارایه شده او در هفته گذشته در توییتر خود نوشت «مهم» و  با این یک کلمه زمینه را برای افزایش قیمت رمز ارزها به خصوص دوج کوین فراهم کرد. بعد از انتشار این پیام توسط ایلان ماسک قیمت دوج کوین از ۲۷ دلار به بیش از ۳۷ دلار رسید.

ماسک از ابتدای سال جاری به عنوان یکی از تاثیر گذارترین افراد در بازار رمز ارزها معرفی شده است. او بارها با انتشار پیام های توییتری تغییرات زیادی را در بازار ایجاد کرد.

تاثیر توییت های او روی بازار دوج کوین بیش از دیگر بازارها است زیرا حجم زیادی از سرمایه خود را به این رمز ارز اختصاص داده است و همیشه خود را طرفدار دوج کوین می داند.

وب سایت کوین بیس اخیرا در مورد تاثیر بالای ایلان ماسک در بازار رمز ارزها نوشت: «به نظر می رسد باید «تاثیر ماسک» را در بازار رمز ارزها جدی بگیریم. او پیش از این به عنوان «پدر دوج کوین» شناخته شده بود ولی تاثیر ماسک باید به عنوان یک فاکتور مهم در تعیین قیمت رمز ارزها وارد مطالعات اقتصادی و بازاری شود.»

انتظار می رود  روند افزایش قیمت رمز ارزها در بازار تا انتهای ماه جاری ادامه پیدا کند و ما شاهد عبور قیمتها از قله های جدید قیمتی در ماه های پیش رو باشیم.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha