۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
تداوم روند افزایشی در بازار رمز ارزها؛ قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار گذشت
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

تداوم روند افزایشی در بازار رمز ارزها؛ قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار گذشت

قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار و ۳۰۰ دلار و قیمت اتریوم به ۳۸۰۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: بالاخره قیمت بیت کوین از مرز ۵۰ هزار دلار گذشت. در اولین ساعات روز جمعه ۱۲ شهریور قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به ۵۰ هزار و ۳۰۰ دلار رسید که بالاترین قیمت از ماه می تا کنون است و نوسانات ارزش این رمز ارز در محدوده قیمتی بالاتر از ۵۰ هزار دلار اتفاق افتاده است.

در این شرایط گمانه زنی در مورد دلیل رشد قیمت بیت کوین و پیش بینی روند تغییر قیمت بالا گرفته است. آنتونی  دنیر، مدیر عامل ولبال فایننشال در مورد دلیل رشد قیمت بیت کوین به فوربس گفت: «بیان علت افزایش قیمت بیت کوین کار بسیار دشواری است. بر خلاف بازار سهام که عومل زیر بنایی و بنیادی باعث رشد قیمت ها می شود، قیمت بیت کوین تحت تاثیر شرایط بازار است و عرضه و تقاضا می تواند قیمتها را افزایش دهد یا باعث کاهش ان شود.»

 او ادامه داد: «خبرهای مربوط به بازار رمز ارزها، پویایی بازارهای رقیب رمز ارزها و میزان حساسیت سرمایه گذاری در بازار رمز ارز و دیگر بازارها می تواند روی قیمت تمام شده بیت کوین تاثیر بگذارد. در شرایط فعلی نگرانی در مورد شیوع کرونای دلتا یک دلیل مهم برای افزایش قیمت بیت کوین است.»

به نظر می رسد تصمیم کشور ال سالوادور در مورد استفاده از بیت کوین به عنوان پول ملی از هفته بعد یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار روی رشد قیمت این رمز ارز است. در واقع سرمایه گذاران در این بازار می توانند امیدوار باشند که پذیرش رمز ارزها در دنیا افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر تقویت ارزش دیگر رمز ارزها از قبیل کاردانو و اتریوم هم تاثیر زیادی در افزایش ارزش بیت کوین در بازار جهانی دارد.

از دیگر دلایلی که برای افزایش ارزش بیت کوین مطرح شده است می توان به تصمیم بانک مرکزی امریکا برای تداوم طرح تزریق به اقتصاد در ماه های آتی اشاره کرد. سیاستی که از یک طرف می تواند زمینه ساز تورم و افت ارزش دلار شود و از طرف دیگر تمایل برای سرمایه گذاری در بازارهایی مانند طلا و بیت کوین را افزایش می دهد.

مساله مهم دیگر سرمایه گذاری زیاد روی بازار بیت کوین است. بررسی ها نشان می دهد سرمایه گذاران بزرگ در بازار رمز ارزها از زمانیکه قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار رسید تا کنون، سهم زیادی از سرمایه خود را به خرید بیت کوین اختصاص دادند زیرا بر این باور بودند که قیمت این رمز ارز رشد خواهد کرد و در عمل هم این اتفاق مشاهده شد.

از طرف دیگر در بازار اتریوم هم افزایش ارزش مشاهده شده است. در اولین ساعات امروز قیمت هر  اتریوم به ۳۸۰۰ دلار رسید که بالاترین قیمت طی سه ماه اخیر است. ارزش این رمز ارز طی ۲۴ ساعت اخیر با افزایش ۷ درصدی همراه بود. بررسی ها نشان می دهد از اوایل اوت سال جاری تا کنون ارزش اتریوم در بازار جهانی بالغ بر ۵۰ درصد رشد کرده است. اوایل اوت هر اتریوم قیمتی برابر با ۲۵۰۰  دلار داشت و امروز با قیمتی بیش از ۳۸۰۰  دلار مبادله می شود. تنها ظرف یک هفته اخیر ما شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت  اتریوم در بازار جهانی بودیم.

با وجود اینکه پژوهشگران در مورد شکننده بودن وضعیت کنونی در بازار رمز ارزها صحبت می کنند ولی وب سایت کوین دسک در مورد احتمال گذر قیمت بیت کوین از مرز ۵۵ هزار دلار تا انتهای ماه جاری میلادی  و احتمال گذر قیمت اتریوم از مرز ۴۰۰۰ دلار در هفته های اتی صحبت کرده است. درصورت تحقق این پیش بینی ها رکوردهای تازه ای در بازاررمز ارزها ثبت خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha