۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
فراهم بودن زیرساخت ها برای فعالیت مجدد بازارچه های مرزی خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

فراهم بودن زیرساخت ها برای فعالیت مجدد بازارچه های مرزی خراسان جنوبی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از فراهم بودن زیرساخت ها برای فعالیت مجدد سه بازارچه یزدان، گلورده و دوکوهانه خبر داد و گفت: به زودی شاهد بازگشایی این بازارچه ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید ملانوری ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی یزدان و دوکوهانه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این بازدیدها به منظور بررسی وضعیت موجود و چینش مقدمات لازم در راستای بازگایی بازارچه های تعطیل استان انجام شده است.

 وی عنوان کرد: با اعتباراتی که تأمین شد و تلاش دستگاه های اجرایی، زیرساخت های لازم در این بازارچه تأمین شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت هایی از جمله سامانه جامع امور گمرکی، گمرک مستقر، نانوایی و ...  در مرز یزدان وجود دارد، تصریح کرد: بازارچه یزدان به دلیل موقعیت جغرافیایی می تواند به تقسیم بار ترافیکی در مرزهای ماهیرود در خراسان جنوبی و دوغارون در خراسان رضوی کمک کند و در نتیجه باعث کاهش زمان انتظار در این دو مرز ‌شود.

ملانوری عنوان کرد: بازارچه یزدان فرصت مناسبی برای صادرات اقلام مورد درخواست اهالی روستای ۵ هزار نفره کلاته نظر و دیگر مناطق ولایت هرات ( دومین شهر پرجمعیت افغانستان) است.

صادرات سیمان از بازارچه گلورده
وی با بیان اینکه در بازارچه گلورده نیز زمینه صادرات مصالح ساختمانی می تواند فعال شود، ادامه داد: با توجه به واقع شدن کارخانه سیمان باقران در این منطقه زمینه صادرات سیمان فراهم است.

 وی  با بیان اینکه زمینه دیگر اقلام مورد نیاز تجار افغان نیز در بازارچه گلورده فراهم است، عنوان کرد: بازارچه میل ۷۳ یا گلورده مجهز به سامانه جامع امور گمرکی است و  امکان اظهار کالا را دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پیگیری های مسئولان استان و حمایت های دولت برای بازگشایی سه بازارچه مرزی گلورده، یزدان و دوکوهانه نتیجه داده  و به زودی شاهد فعالیت تجار و بازرگانان خواهیم بود.

به گفته ملانوری تقاضاهای زیادی برای آغاز تجارت در بازارچه های مرزی استان وجود دارد و برای از سرگیری فعالیت ها نیز جلسات و گفتگوهایی بین تجار ایرانی و افغان انجام شده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha