۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
مصر سالانه یک میلیارد واکسن «سینوواک» تولید خواهد کرد
با هدف صادرات به آفریقا؛

مصر سالانه یک میلیارد واکسن «سینوواک» تولید خواهد کرد

دولت مصر اعلام کرد این کشور قصد دارد سالانه یک میلیارد واکسن ضد کرونای چینی سینوواک تولید کند.

به گزارش بازار، مصر روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور که ساخت واکسن آزمایشگاه چینی سینوواک را آغاز کرده است، قصد دارد سالانه یک میلیارد واکسن ضد کرونا تولید کند که این امر مصر را به بزرگ‌ترین تولید کننده واکسن در خاورمیانه و آفریقا تبدیل خواهد کرد.

هاله زاید، وزیر بهداشت مصر در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد بر اساس توافقنامه‌ای که با شرکت چینی و دو کارخانه مسئول تولید این واکسن در قاهره، پایتخت مصر، به دست آمد، یکی از کارخانه‌ها به تولید بیش از ۲۰۰ میلیون دوز در سال دست خواهد یافت که این تولید نیازهای ملی را پوشش خواهد داد و کارخانه دوم نیز سه میلیون دوز در روز واکسن تولید خواهد کرد که سالانه حدود یک میلیارد دوز خواهد شد که امکان پوشش دادن نیازهای آفریقا و در نتیجه صادرات آن را امکان پذیر خواهد کرد.

دکتر هبه والی، مسئول پروژه اعلام کرد ما از مرجع داروی مصر مجوز دریافت کرده ایم و یک میلیون دوز پیش از این در مصر توزیع شده است.

کارشناسان چینی پیش‌تر برای بررسی تجهیزات و مواد مورد نظر برای تولید واکسن سینوواک در کارخانه‌های شرکت دارو سازی واکسرا به مصر عزیمت کرده بودند.

مصر بر اساس آمارهای رسمی ۲۸۸ هزار و ۴۴۱ مورد ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی کرده است که ۱۶ هزار و ۷۳۶ نفر از آن‌ها جان باخته اند. در این کشور که جمعیت آن بیش از ۱۰۲ میلیون نفر است، هفت و نیم میلیون مصری دست کم یک دوز واکسن ضد کووید-۱۹ دریافت کرده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha