۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
دعوت از وزیر راه برای بررسی نحوه اجرای قوانین مجلس در حوزه مسکن
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

دعوت از وزیر راه برای بررسی نحوه اجرای قوانین مجلس در حوزه مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور بررسی نحوه اجرای قوانین مالیات بر خانه های خالی و جهش تولید و تامین مسکن، هفته آتی وزیر راه و شهرسازی را به کمیسیون عمران مجلس دعوت خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی، با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قوانین مجلس برای ساماندهی هرچه سریعتر بازار پر تلاطم مسکن، گفـت: مجلس دو قانون بسیار مهم و موثر برای ساماندهی بازار مسکن طراحی و تصویب کرده است؛ یکی از آنها قانون مالیات بر خانه های خالی بوده که بخشی از آن در دولت گذشته با راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات املاک اجرایی شده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی نیز شناسایی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان امور مالیاتی باید هر چه سریع تر قانون مالیات بر خانه های خالی را اجرایی کنند؛   بی تردید عرضه این تعداد واحد خالی از سکنه ضمن جلوگیری از تداوم فعالیت سوداگران این حوزه، تاثیر مثبتی بر روند بازار داشته و همچنین موجب کاهش تلاطم ها در حوزه رهن و اجاره خانه می شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به نیاز فراوان کشور به تولید و عرضه مسکن و تامین خانه برای افراد کم درآمد فاقد سرپناه، طرح جهش تولید و تامین مسکن توسط کمیسیون عمران مجلس با همکاری سایر نمایندگان طی جلسات متعددی با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه طراحی و به تصویب رسید و خوشبختانه چند روز گذشته نیز توسط شورای نگهبان تایید و به قانون تبدیل شد. حال زمینه قانونی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای دولت فراهم شده و اجرای آن تنها اراده و همت مسئولان را می‌طلبد. در همین راستا به منظور بررسی نحوه اجرای این قوانین هفته آتی وزیر راه و شهرسازی را به کمیسیون عمران مجلس دعوت خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha