۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
پروژه های آزادراهی و بزرگراهی ایلام نیازمند اعتبار هستند
نماینده مردم ایلام در مجلس:

پروژه های آزادراهی و بزرگراهی ایلام نیازمند اعتبار هستند

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به نیاز استان ایلام به زیرساخت های ارتباطی، گفت: پروژه های آزادراهی و بزرگراهی ایلام نیازمند اعتبار هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر بسطامی ظهر چهاغ در بازدید ازچند پروژه های راهسازی استان اظهار کرد: در سال جاری با تدبیر و رویکرد مدیریت جدید راه و شهرسازی استان شاهد تسریع اجرای طرح های عمرانی این حوزه مخصوصاً در بخش راه هستیم.

وی افزود: در این زمینه پروژه های کلیدی و هدفمندی نظیر کنارگذر جنوب غربی ایلام اخیراً تعریف و اجرایی شده است که می تواند نقش بسیار مهمی در تقسیم ترافیک محورهای کرمانشاه به ایلام و مرز بین المللی مهران ایفا کند.

بسطامی تصریح کرد:در سطح کلان مدیریت کشور به دنبال تثبیت موقعیت استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات و خواستار نگاه ملی به طرح های استان هستیم. 

نماینده مردم ایلام در مجلس عنوان کرد: منفعت توسعه زیربناهای استان به طور مستقیم برای تمام کشور است و همه مردم کشور به نوعی از امکانات زیربنایی استان مخصوصاً حوزه راههای ارتباطی بهره مند می گردند.

نماینده استان در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرح های آزاد راهی و بزرگراهی و ریلی نظیر آزادراه کرمانشاه- حمیل و کرمانشاه- اسلام آباد – قلاجه و ... که به سمت استان ایلام ادامه یابد حمایت کرده و پی گیر اجرای این طرح ها خواهیم بود.

آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی ایلام
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید گفت: پروژه کنارگذر جنوب غربی شهر ایلام با هدف هدایت ترافیک جاده ای کرمانشاه- قلاجه- ایوان به سمت مرز بین المللی مهران اخیراً تعریف و اجرایی شده است، طول این طرح با رمپهای تقاطع های غیر هم سطح طرفین حدود ۳ کیلومتر می باشد، مبلغ قرارداد این طرح ۸۴ میلیارد تومان و مدت اجرای آن ۱۸ ماه تعریف شده و در صورت تأمین اعتبار به موقع تکیل خواهد شد.

عبدالله بهادری در خصوص تکمیل بزرگ راه ایلام- مهران گفت: قطعه اول این طرح حد فاصل روستای مهدی آباد تا تقاطع ماربره به طول ۱۱ کیلومتر است که در این ۱۱ کیلومتر دو دستگاه تونل به ترتیب به طول ۸۴۰ و ۷۵۰ متر به طور کامل حفاری و کف برداری شده و عملیات لاینینگ تونل ۷۵۰ متری ظرف چند روز آینده آغاز می شود.

وی گفت: در این قطعه عمده عملیات ترانشه برداری و خاکبرداری و خاکریزی به انجام رسیده و در مجموع این قطعه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهادری در خصوص قطعه دوم بزرگراه ایلام- مهران گفت: ۸ کیلومتر از این قطعه که طول آن ۱۹ کیلومتر است( حد فاصل تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد) با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است و ظرف ۴ ماه آینده این قطعه به طور کامل تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: باند رفت قطعه سوم ایلام _ مهران حد فاصل تقاطع صالح آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باقیمانده آن شامل تکمیل پلهای عظیم منطقه کنجانچم می باشد که ظرف چند ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید و در باند برگشت نیز ۸ کیلومتر منطقه کنجانچم در حال اجرا می باشد.

بهادری همچنین در خصوص محور خروجی ایلام به سمت ملکشاهی و بدره و دره شهر گفت: تا تقاطع ملکشاهی عملیات چهار خطه شدن این محور به طول ۱۲ کیلومتر اجرایی شده و روزهای آینده روند اجرای این طرح تسریع خواهد شد و در تقاطع غیر همسطح تقاطع ملکشاهی نیز پیمانکار مشغول ترانشه برداری رمپهای ورودی و خروجی می باشد و تمام سعی ما این است این طرح در سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۱۰۵٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha