۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
پیش‌بینی حرکت افزایشی با شیب ملایم بازار سرمایه تا پایان سال
عضو اسبق هیات مدیره سازمان بورس مطرح کرد

پیش‌بینی حرکت افزایشی با شیب ملایم بازار سرمایه تا پایان سال

عضو اسبق هیات مدیره سازمان بورس گفت: بازار سرمایه علاوه بر نوساناتی که تجربه می‌کند تا پایان امسال حرکت افزایشی با شیب ملایم خواهد داشت.

به گزارش بازار، علی سعیدی عضو اسبق هیئت مدیره سازمان بورس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما در خصوص نوسانات اخیر بازار سرمایه افزود: با تغییر دولت و حضور دولتمردان جدید امیدهایی در ذهن سرمایه‌گذاران شکل گرفت که سبب ایجاد روند مثبت در بازار سرمایه شد.

وی ادامه داد: این دولتمردان جدید از بازار سرمایه حمایت کردند و این امر سبب شد سرمایه‌گذاران با امید به این بازار وارد شوند.

سعیدی افزود: با توجه به پیش‌بینی تورمی که در سال جاری وجود دارد مبالغی از صندوق‌ها با درآمد ثابت خارج شده و به سمت بازار سهام حرکت کرد، زیرا بازدهی سهام با تورم همراهی بیشتری دارد.

وی گفت: در شرایطی نیز مجدداً کسری بودجه دولت ذهن سرمایه‌گذاران را مشغول کرده و این پیش بینی سبب بالا و پایین رفتن قسمت سهام و ایجاد نوسانات در بازار شد.

سعیدی افزود: روند افزایش و کاهشی بازار سهام دائمی نبوده و نوسانات جزئی از بازار سرمایه است، زیرا تمام اتفاقات سیاسی و اقتصادی که هر روز می‌افتد در بازار سرمایه تأثیرگذار است.

وی گفت: اتفاقات مثبتی که از آزادسازی منابع ارزی شنیده می‌شود و تمام اخبار اقتصادی و سیاسی این چنینی بر بازار سرمایه تأثیرگذار است و انتظاراتی را در سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.

سعیدی افزود: رفتار سرمایه‌گذاران بورسی قابل پیش بینی نیست، چون در سال گذشته تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران که از افراد حقیقی بودند بدون اطلاع از بازار سرمایه به این بازار وارد شدند.

وی گفت: یکی از تحلیل‌های این افراد حقیقی وصل کردن بیش از حد قیمت دلار به سهام بورسی است در صورتی که رابطه تنگاتنگ شدید بین قیمت دلار و قیمت سهام وجود ندارد.

سعیدی افزود: این تحلیل‌ها در ذهن سرمایه‌گذاران تازه وارد وجود داشته و نوسانات این چنینی را در بازار سرمایه بوجود می‌آورد.

این عضو اسبق هیئت مدیره سازمان بورس گفت: با تمام اتفاقاتی که در بازار سرمایه افتاده پیش‌بینی می‌شود که این بازار تا اواخر امسال حرکت افزایشی با شیب ملایم را تجربه خواهد کرد.

سعیدی در خصوص رقابت بازار رمزارزها با بازار سرمایه افزود: یک سری از سرمایه‌گذاران که فقط به دنبال سود بودند و به بازارهای مختلفی، چون سکه، طلا، ارز، مسکن و خودرو سر می‌زدند به بازار رمزارزها نیز وارد شدند تا با حضور در این بازار قدرت خرید پول خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: این افراد به دنبال این بودند تا کاهش ارزش پول خود را مدیریت کرده و با توجه به روندی که این بازار داشت بازدهی خوبی نیز برایشان به همراه داشت.

سعیدی گفت: افرادی که به خاطر سفته بازی به بازار سهام وارد شده بودند به سرعت این بازار را ترک کرده و به بازار رمزارزها وارد شدند و نوسانات زیادی را در بازار سرمایه ایجاد کردند البته به دلیل نامشخص بودن مقررات بازار رمزارزها گروهی نیز در این بازارها ضرر کردند.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سات IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      کدوم رو میگی..بورس؟!بورس ایران؟!!!!!هههه...همونی که همش قرمز شد !!!! بیخیال بابا