۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
اقدام کره جنوبی برای صیانت از حقوق دانش بنیان ها در فضای مجازی

اقدام کره جنوبی برای صیانت از حقوق دانش بنیان ها در فضای مجازی

کره جنوبی برای صیانت از حقوق شرکت های دانش بنیان در برابر انحصارگری، قانون موسوم به ضدگوگل را تصویب کرد.

به گزارش بازار، بر اساس قانونی که مجلس کره جنوبی تصویب کرد، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و اپل نمی‌توانند توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را به استفاده از درگاه‌های پرداخت انحصاری خود مجبور کنند.

این قانون با هدف بهبود شرایط رقابت عادلانه و نیز صیانت از حقوق توسعه دهندگان نرم افزارها تصویب شد و ۱۸۰ تن از ۱۸۸ نماینده پارلمان به آن رای دادند.

در حال حاضر گوگل پلی و اپ اِستور بابت عرضه و فروش اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی که دیگران ساخته یا توسعه داده اند، ۱۵ تا ۳۰ درصد حق کمیسیون دریافت می‌کنند.
 
علاوه بر این، گوگل و اپل شرکت های دانش بنیان را مجبور می کنند که از درگاه‌های پرداخت انحصاری این دو غول فناوری استفاده کنند.

آنها همچنین، شرکت های نرم افزاری را وادار به استفاده از سیستم‌های خرید درون‌برنامه‌ای متعلق به خود می‌کنند.
 
انحصارگری این شرکت های بزرگ باعث می شود که شرکت های دانش بنیان دیگر، فرصت رقابت عادلانه نداشته باشند و در عرضه محصولاتشان نیز ممکن است به خواست گوگل و اپل، عدالت رعایت نشود و حتی محصولات آنها را با تاخیر به کاربران عرضه کنند.

سازندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها می‌گویند این شرکت های بزرگ باید فضایی را نیز به دیگران بدهند.

پیش از این، استفاده از گوگل و همسانان امریکایی اش به دلیل افشای جاسوسی ها و سوءاستفاده از اعتماد مردم، در کشورهای اروپایی با چالش مواجه شده بود.

اخیرا در آلمان قانونی تصویب شد که فیس بوک را مجبور می‌کند تا قبل از بستن حساب کاربران به آن‌ها هشدار دهد و دلیل بستن حسابشان را به آن‌ها توضیح بدهد.

همچنین بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقتصادی و بین المللی، از جمله پتروناس مالزی، آرامکوی عربستان، سی ان پی سی چین و ... که نمی توانستند قانونی علیه گوگل وضع کنند، استفاده از سیستم‌های ابری و حفاظت اطلاعات گوگل را کنار گذاشته و ممنوع کرده اند.

صیانت از حقوق کاربران حقیقی و حقوقی در فضای مجازی، موضوعی کاملا جدی برای دولت ها و مردم در کشورهایی است که به حقوق خود واقف اند.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha