۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
تلاش برای استمرار تجارت خارجی در وضعیت فعلی
زادبوم در یازدهمین پیش جلسه کارگروه توسعه صادرات مطرح کرد:

تلاش برای استمرار تجارت خارجی در وضعیت فعلی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در یازدهمین پیش جلسه کارگروه توسعه صادرات که با حضور تمام اعضا برگزار شد، جایگاه کارگروه توسعه صادرات را ارزشمند دانست و با اشاره به نوپا بودن این نهاد، نظم و انسجام اعضای کارگروه را مثال‌زدنی توصیف کرد.

به گزارش بازار به نقل از  شاتا، حمید زادبوم ضمن تشکر و قدردانی از وزراتخانه‌ها و نهادهای عضو کارگروه که نمایندگان خود را به منظور حضور در این کارگروه معرفی کرده بودند، پیگیری مباحث بازگشت ارز، استرداد مالیات بر ارزش افزوده، مرتفع کردن مشکلات گروه‌های کالایی و خدماتی، مباحث مربوط به حق پرچم، کمک به مرتفع کردن مشکلات فرش دستباف و همچنین توجه خاص به استان‌های کشور را از اقدامات کارگروه در سال ۱۳۹۸ عنوان کرد.

دبیر کارگروه توسعه صادرات با اشاره به جلسات کارشناسی متعدد کارگروه توسعه صادرات در خصوص حل مشکلات مربوط به ورود موقت کالا و رفع آن با همکاری بانک مرکزی، اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده با بانک مرکزی، ارائه خدمات به صادرکنندگانی که نسبت به ورود موقت کالا اقدام کرده‌اند و به علت مشکلات موجود، رفع تعهد ارزی شان با مشکل مواجه شده است، استمرار دارد.

زادبوم در ادامه از سایر دستگاه‌های مسئول و اثرگذار در تجارت خارجی کشور از جمله گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی درخواست کرد در این خصوص، مساعدت‌های لازم را مبذول دارند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و اثرگذاری آن بر تجارت، تشکیل ستاد ویژه مقابله با کرونا در حوزه تجارت خارجی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران را اثرگذار توصیف کرد و گفت: مرزهای خروجی کشور به صورت لحظه‌ای و برخط استعلام شده و اطلاعات ارائه می‌شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در خصوص ارسال اطلاعات و تلاش در جهت استمرار تجارت خارجی در وضعیت فعلی، اعلام کرد: جلسات کارگروه به صورت بی‌وقفه و مستمر ادامه دارد و همکاران دبیرخانه کارگروه در خصوص پیگیری تصویب کارگروه در هیات دولت با اختیارات اصل ۱۲۷ یا ۱۳۸ قانون اساسی و کمک به رفع مشکلات صادرکنندگان اقدام خواهند کرد.

کد خبر: ۱۰٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha