۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
«جهش تولید» یک راهبرد مهم برای عبور از مشکلات اقتصاد ایران است
عضو کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران:

«جهش تولید» یک راهبرد مهم برای عبور از مشکلات اقتصاد ایران است

خرمشهر - عضو کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران گفت: تمام صنایع بدهکار هستند و دولت باید مشوق بدهد تا به چرخه تولید بازگردند و چنانچه کمک نکند «جهش تولید» که راهبرد مهم برای عبور از مشکلات اقتصاد ایران است، محقق نمی‌شود.

فاضل شنیور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند یک نقطه امیدی در بین فعالان اقتصادی ایجاد شده است.
وی افزود: همه کارخانه‌ها و تولیدی‌های ما در خرمشهر، آبادان و سایر شهرهای استان خوزستان دارای مشکلات عدیده‌ای هستند.
عضو کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران با اشاره به کرونا ویروس، توضیح داد: با توجه به این مشکل، بسیاری از کارخانه‌ها در شهرک صنعتی خرمشهر تعطیل هستند ولی کارخانه الکل‌سازی به صورت جهادی در حال فعالیت ۲۴ ساعته است.

به حرکت در آمدن چرخه تولید در گروی حمایت دولت
شنیور عنوان کرد: بازار عراق یکی از بازارهای هدف ایران است اما با رصدی که انجام دادم، متاسفانه مشکلات زیادی در حوزه کسب و کار آن کشور در پی شیوع کرونا ایجاد شده است.
وی عبور از کرونا ویروس را باعث بهبود فضای کسب و کار در ایران و کشورهای اطراف قلمداد کرد و گفت: وقتی این بیماری برطرف شود تولیدی‌ها و کارخانه‌های استان خوزستان می‌توانند فعالیت خود را مجددا به چرخه حرکت در بیاورند و در حال حاضر نیز بسیاری از صنایع دارای فکر، ایده و برنامه هستند ولی برای اجرا دولت باید از آنها در راستای تحقق شعال امسال به صورت ویژه حمایت کند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به حرکت در آمدن چرخه تولید صنایع را در گروی حمایت‌های دولت عنوان کرد و افزود: تولید، صادرات، خروج کالا و بسته‌بندی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان و بازرگانان است و برای به حرکت درآمدن واقعی چرخه تولیدی باید دولت حمایت کند.

ضرورت تنفس برای بازپرداخت تسهیلات 
شنیور در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت ارائه مشوق‌های بانکی از سوی دولت، خاطرنشان کرد: تمام صنایع و کارخانه‌ها بدهکار هستند و دولت باید مشوق بدهد تا کارخانه‌جات به چرخه تولید بازگردند و چنانچه کمک نکند «جهش تولید» تحقق پیدا نمی‌کند.
وی «جهش تولید» را یک راهبرد مهم برای دولت و عبور از مشکلات اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: زمانی که دولت تسهیلات می‌دهد باید مدت زمان دو تا سه سال را به عنوان تنفس بازپرداخت درنظر بگیرد و در غیر این صورت یاری دولت مثمرثمر نخواهد بود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با اشاره به مزیت‌های استان خوزستان، اظهار کرد: استان زرخیر خوزستان در همه زمینه‌ها غنی است؛ چرخه تولیدات خوزستان زیاد است و دارای راه‌های مواصلاتی بسیاری همچون ریلی، هوایی، دریایی و زمینی است.

کد خبر: ۱۰٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha