۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
تقاضای نفت در انتهای سال بعد به وضع قبل از کرونا بازمی گردد
رشد ۵.۴ میلیون بشکه ای تقاضا در یک سال پیش رو؛

تقاضای نفت در انتهای سال بعد به وضع قبل از کرونا بازمی گردد

انتظار می رود روند رشد تقاضای نفت در دنیا طی یک سال آینده تسریع شود و در انتهای سال ۲۰۲۲ میزان تقاضای روزانه به سطحی که در سال ۲۰۱۹ بود بازگردد.

بازار؛ گروه بین الملل: طبق گزارش بازار نفت اداره اطلاعات انرژی امریکا، تا انتهای سال ۲۰۲۲ تقاضای نفت در دنیا به  سطحی که قبل از همه گیری کرونا وجود داشت بازخواهد گشت. رشد اقتصادی امریکا و از سرگیری فعالیتهای اقتصادی در دو کشور امریکا و چین تاثیر زیادی در این تغییر رویکرد دارد.

در صورت تحقق این پیش بینی در انتهای سال بعد تقاضای نفت ۵.۴ میلیون بشکه در روز بیش از سال ۲۰۲۱ خواهد بود و در  فاصله سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی هم رشد ۳.۱ میلیون بشکه ای تقاضای نفت در هر روز تجربه می شود.

در سال بعد تقاضای نفت در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی ۱.۳ میلیون بشکه در روز بیشتر خواهد شد در حالیکه نرخ رشد تقاضا در کشورهای غیر عضو این سازمان با افزایش ۱.۸ میلیون بشکه ای در هر روز همراه خواهد بود. 

کشورهای صنعتی بیشترین نقش را در افزایش تقاضا خواهند داشت. این کشورها بالاترین نرخ واکسیناسیون را دارند و توانسته اند سهم زیادی از مردم را واکسینه کنند. به همین دلیل فعالیتهای صنعتی در این کشورها رشد زیادی کرده است و بخش زیادی از فعالیتهای خدماتی از سر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha