۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
شناخت بازرگانان از بازارهای جهانی حلقه مفقوده در مراودات تجاری است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

شناخت بازرگانان از بازارهای جهانی حلقه مفقوده در مراودات تجاری است

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان شناخت بازرگانان از بازارهای جهانی را حلقه مفقوده در مراودات تجاری دانست.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان وبینارهای تجاری خود را با هدف توانمندسازی و آشنایی تجار و فعالان اقتصادی با بازار کشورهای مختلف به ویژه بازار کشورهای همسایه برگزار می کند، گفت: آشنایی با ظرفیت های تجاری، زمینه های همکاری و علاقمندی های تجاری و توسعه مراودات تجاری از مبدا استان زنجان از جمله اهداف این وبینارها می باشد.

وی اظهار کرد: زنجان و ایران دارای اشتراکات فرهنگی و مذهبی فراوانی با آذربایجان می باشد و در این میان زمینه همکاری تجاری دو طرف وجود دارد و باید با بررسی زمینه ها و ظرفیت های مشترک تجاری به دنبال توسعه آن و عملیاتی کردن همکاری ها حرکت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه می توان از مبدا استان محصولاتی چون سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیر، مواد شوینده و آرایشی، ماهی قزل آلا، سیم و کابل و محصولات دانش بنیان، شمش روی، سنگ های تزئینی، همکاری ها در زمینه های درمانی و بازسازی قره باغ را مورد توجه قرار داد، گفت: ارتقای مراودات تجاری در دستور کار همکاری ها دو طرف قرار گیرد.

یگانه فرد با بیان اینکه سرمایه گذاری ها مشترک در دو طرف و گسترش هرچه بیشتر این مهم می تواند جزو همکاری های طرفین در آینده باشد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی زنجان این آمادگی را دارد تا با برگزاری جلسات و همچنین آشنایی تجار با ظرفیت های تجاری این کشور به سهم خود گامی در توسعه مراودات تجاری طرفین برداشته باشد.

وی با اشاره به فضای مناسب نمایشگاهی در زنجان، موضوع برگزاری نمایشگاه های مشترک را با توجه به نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان مورد نظر قرار داد و گفت: یکی از ایرادات در مراودات تجاری ما عدم شناخت تجار از پتانسیل های تجاری دو طرف می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان ابراز داشت: استان زنجان ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف دارد و باید از این فرصت ها برای تقویت ارتباط تجاری با آذربایجان استفاده شود. 

یگانه فرد افزود: می توان تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری با آذربایجان را تا ۱.۵ میلیارد دلار افزایش داد و برنامه ریزی های لازم در دستور کار است. 

کد خبر: ۱۰۵٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha