۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۲
رئیس بانک مرکزی با نظر وزیر اقتصاد تعیین شود، نگرانی از هماهنگی در دولت کم می شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

رئیس بانک مرکزی با نظر وزیر اقتصاد تعیین شود، نگرانی از هماهنگی در دولت کم می شود

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر رئیس کل بانک مرکزی با نظر وزیر اقتصاد تعیین شود، مقداری از لحاظ هماهنگی تیم اقتصادی نگرانیمان کمتر می شود.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به همسویی وزرای اقتصادی دولت در پیگیری حل مشکلات اقتصادی مردم، گفت: ما یک تیم اقتصادی عام و یک تیم اقتصادی خاص داریم که تبعا رئیس جمهور هم این تعبیر را قبول دارند.

وی تاکید کرد: تیم اقتصادی خاص مشمول بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه می شود که حتما هماهنگی این ارگان‌ها می‌تواند در رفع مشکلات کشور موثر باشد لذا فعلا وزیر اقتصاد مشخص و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم تعیین شده است لذا اگر رئیس کل بانک مرکزی هم با نظر وزیر اقتصاد تعیین شود مقداری در این بخش ما نگرانیمان کمتر می شود آنهم از لحاظ هماهنگی تیم اقتصادی.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اما ما یک تیم اقتصادی عام تر داریم که شامل وزارت رفاه، صمت و وزرات جهادکشاورزی می‌شود بنده فکر می‌کنم میزان تعامل و همسویی حلقه دوم با حلقه اول مقداری نیاز به کار بیشتر دارد و درباره این حوزه مقداری نگران هستیم.

این نماینده مجلس اظهارداشت: اولا باید سایر وزراتخانه‌ها عملا یک رهبری واحد را در حوزه اقتصاد به ویژه حوزه اقتصاد کلان بپذیرند چراکه مایکسری وزارتخانه های بخشی و یکسری وزراتخانه‌های کلان و راهبردی داریم.

وی تاکید کرد: وزارتخانه‌های بخشی علی رغم اینکه ممکن است اندازه و حجمشان بزرگتر باشد اما در حوزه تبعیت از سیاست‌های اقتصادی باید پیرو باشند لذا مقداری نگرانی وجود دارد که این تیم بتواند با یک نگاه و یک راهبرد پیش رود چراکه برنامه‌هایی که وزرا ارائه کردند، آن هماهنگی و انسجام را نداشت و حرف واحد تیم اقتصادی هنوز نیاز به پخته شدن دارد و آن حرف واحد در تیم اقتصادی دولت هنوز شکل نگرفته است، البته بخشی از این مسئله طبیعی است.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha