۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
سنگ اندازی‌های بانکی و مالیاتی صنعت مازندران را زمین‌گیر کرده است
یک فعال اقتصادی در مازندران:

سنگ اندازی‌های بانکی و مالیاتی صنعت مازندران را زمین‌گیر کرده است

ساری- جلیلی، یک کارآفرین و فعال اقتصادی در مازندران که بنگاه تولیدی‌اش به دلیل بدهی‌های بانکی راکد شده است، گفت: سنگ اندازی‌های بانکی و مالیاتی، صنعت را زمینگیر کرده است.

حسینعلی جلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این واحد تولیدی مدت ها راکد و غیرفعال شده است، افزود: این واحد تولیدی از سال قبل تاکنون راکد بوده و فعالیتی ندارد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره واحد تولیدی سامان نوین در مازندران افزود: برای شروع طرح از بانکی در استان تسهیلات دریافت کردیم و آن بانک قرارداد یکساله مشارکت با ما منعقد کرد  و پس از یکسال با ۱۲ کارگر واحد تولیدی را راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه برای تامین سرمایه درگردش بانک از ما خواست تا تقاضای فروش اقساطی را داشته باشیم و برای این کار پروانه بهره برداری نیز ارائه کرده بودیم، گفت: تا ارائه زمان پروانه بهره برداری، ۵۰ میلیون تومان از گردش سرمایه را به عنوان قسط معوق بانک برداشت کرد.

این کارآفرین تصریح کرد: دوباره ۲۳۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصدی سرمایه درگرش مصوب و قرار شد تا افزایش ظرفیت را ارائه دهیم اما بانک عنوان کرد نیمی از این تسهیلات باید به دلیل نداشتن معدل کارکرد، توصیف شود.

جلیلی یادآور شد: با واسطه و مساعدت دیگران، در مجموع ۳۵ میلیون تومان از تسهیلات  ۲۳۰ میلیون تومانی مضاربه ای یکساله، توصیف شد و علاوه براین، بیش از ۳۰ میلیون تومان را همان ابتدا بابت سود تسهیلات کسر کردند و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را بابت قسط معوق کسر کردند و از وام ۲۳۰ میلیون تومانی ۲۵ میلیون تومان به ما داده شد.

وی با اظهار اینکه اخیرا کارخانه را به یک شرکتی واگذار کردیم، گفت: این شرکت بدهی بانکی ما را متقبل شد.

این صنعتگر قدیمی چک برگشتی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: با سود تسهیلات ۱۸ درصدی و توصیف بخشی از تسهیلات، رمقی برای تولیدکننده باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: همچنین بدهی های بانکی از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است که باید برای رفع آن چاره جویی شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha