۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کنترل نرخ ارز و کاهش قیمت آهن

کنترل نرخ ارز و کاهش قیمت آهن

نرخ ارز از عوامل شاخص ساز در بازار داخلی و محصولات صنعتی از جمله فولاد است که این عامل با توجه به تحریمهای سخت و شدید دیگر کشورها علیه ایران در بازار کشور نقش پر اهمیت تری دارد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز گذشته بازار شاخص سازها روز خوبی را سپری کردند و قیمت ارز ۴۷۰ تومان  کاهش داشت و روی قیمت ۲۷ هزار و ۱۳۰ تومان معامله میشد بازار آهن نیز به موازات نرخ ارز حرکت کرد و در بازار آهن نیز کاهش قیمت ها اعمال شد.

نرخ ارز از عوامل شاخص ساز در بازار داخلی و محصولات صنعتی از جمله فولاد است که این عامل با توجه به تحریمهای سخت و شدید دیگر کشورها علیه ایران در بازار کشور نقش پر اهمیت تری دارد. در پی قطعی های مکرر برق و ادامه خاموشی صنایع، مقدار تولید فولاد کارخانه های فولادی کشور بشدت کاهش یافت و فولادسازان آنچنان که باید نتوانستند محصولات خود را به بازارهای صادراتی عرضه کنند و همین امر منجر به افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت آهن آلات شده بود.  

البته لازم به ذکر است که روند کاهش قیمتی ارز بعد از دستورات آیت الله رئیسی با هدف کنترل بازار اتفاق افتاد، اما پر واضح و مبرهن است که بازار با دستور تنظیم نشده و نخواهد شد، شاید بتوان اظهار داشت علت اصلی کاهش قیمت ارز نزدیک شدن به زمان مذاکرات وین و همچنین جو آرام منطقه افغانستان و باز شدن صرافی های افغانستان است.

فی الواقع بازگشت ارز به کانال ۲۷ هزار تومان و همچنین احتمال افزایش عرضه های بورس کالا در هفته جاری و از سوی دیگر کاهش خاموشی های اجباری برق و افزایش تولید کارخانه های فولادی و رکود و نبود تقاضای مصرفی در بازار همه عوامل به صف شده اند که روند بازار به ثبات نسبی توام با اصلاحات جزئی برسد.

با بررسی روزانه قیمت آهن آلات مشاهده می شود، قیمت میلگرد در روز گذشته کاهشی بود و در ۳ شرکت نیز ثبات قیمتی رویت شد. در بازار نبشی و بازار ناودانی، نیمی از شرکت ها کاهش قیمت نبشی و قیمت ناودانی را لحاظ کردند و نیمی دیگر از شرکت ها ثبات قیمتی را اعمال داشتند.

در بازار تیرآهن نیز اکثر مبادی فروش کاهش قیمتی را در اکثر محصولات خود لحاظ کردند و در برخی از محصولات ثبات قیمت تیرآهن رویت شد. در بازار پروفیل نیز اکثر مبادی فروش کاهش قیمت پروفیل را اعلام کردند و یک شرکت نیز با ثبات قیمتی همراه بود.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha