ثبت شناسه تلفن همراه قبل از ورود به کشور تا حد زیادی جلوی فساد را می‌گیرد
مدیرکل دفتر نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند:

ثبت شناسه تلفن همراه قبل از ورود به کشور تا حد زیادی جلوی فساد را می‌گیرد

دهقانی نیا، مدیرکل دفتر نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند بیان کرد: مسافر قبل از ورود به کشور باید بتواند با اتصال به تارنمای مرتبط با گمرک تلفن همراه خود را اظهار کند.

به گزارش بازار، حمیدرضا دهقانی نیا، مدیرکل دفتر نظارت بر سامانه های الکترونیکی و هوشمند و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اشاره به غیرحضوری بودن رجیستری در سال گذشته گفت: به دلیل سوء استفاده ای که از اطلاعات برخی از مسافران پیش آمد، مرجع قضایی به وزیر وقت اقتصاد دستور داد و دوستان کمرگ موظف شدند که در هنگام حضور مسافر در مبادی ورودی کشور اظهار و احراز هویت را در سامانه ثبت کنند.

دهقانی نیا گفت: مسافران قبل از ورود می توانند در سامانه ای اطلاعات خود را ثبت کنند و با ورود به محوطه فرودگاه کد ملی را ثبت و فورا کالا را نشان دهند و محل را ترک کنند در این صورت صف ایجاد نمی شود و ماده ۱۳۸ ایین نامه نیز اجرایی می شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر سامانه های الکترونیکی و هوشمند با بیان اینکه قبل از اجرای طرح رجیستری، ۹۰ درصد تلفنهای همراه از طریق قاچاق به کشور وارد می شدند بیان کرد: از ابتدای طرح رجیستری حدود ۷/۷ میلیارد دلار عایدی کسب شده است و مردم و حاکمیت از این طرح منفعت برده اند.

وی در رادیو گفت و گو تشریح کرد: مسافر قبل از ورود به کشور باید بتواند با اتصال به تارنمای مرتبط با گمرک تلفن همراه خود را اظهار کند و وقتی وارد فرودگاه شد با استعمال شماره ملی یا پاسپورت اطلاعات وی برای کارشناس کمرگ نشان داده شود و در آنجا ثبت گردد (البته برای شهروندان غیر ایرانی این مراحل وجود ندارد) و به راحتی می تواند کالای خود را عبور دهد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در کشورهای دیگر نیز این مراحل انجام می شود خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و واردات رسمی در کنار عدم بررسی های قانونی جور نیست.

وی قانون ۱۳۸ آیین نامه را در راستای حمایت از واردات سالم دانست و اذعان کرد: واردات تلفن های همراه اپل به عنوان کالای لاکچری ممنوع نیست.

دهقانی نیا تصریح کرد: حضوری بودن این روند دلیلی محکم برای جلوگیری از حضور دلالان و خرید پاسپورت توسط آنهاست؛ همچنین دخیل بودن شخص و کارمند در ثبت فساد را به بار می آورد و از دی ۹۹ تا ابتدای ۱۴۰۰ برخی از خلأهای موجود سوءاستفاده کردند.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha