۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
دستگاه‌های کارتخوان در جایگاه سوخت، مستهلک شده‌اند
سخنگوی صنف جایگاه سوخت کشور:

دستگاه‌های کارتخوان در جایگاه سوخت، مستهلک شده‌اند

نواز، سخنگوی صنف جایگاه سوخت کشور گفت: تجهیزات کارتخوان‌های وارداتی به پشتیانی نیاز دارد و با توجه به تحریم‌ها پشتیبانی و خدمات با مشکل مواجه است.

به گزارش بازار، رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه سوخت کشور در مورد ورود کارتخوان ها به جایگاه سوخت گفت: بیشتر خرابی ها مربوط به از کار افتادن نازل سوخت با خرابی کارتهاست و منجر به معطلی مردم و صفهای طولانی می شود.

سخنگوی صنف جایگاه سوخت کشور با بیان اینکه خرابی ها و زمان تعمیر و تعویض آن از حالت نرمال خارج شده اظهار کرد: در هشت سال گذشته در این حوزه اعتقادی به استفاده از فناوری بومی نبوده و این تجهیزات وارداتی به پشتیانی نیاز دارد و با توجه به تحریم ها پشتیبانی و خدمات با مشکل مواجه است و همچنین دوباره به سرعت خراب می شود.

نواز در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به مستهلک شدن این کارتخوان ها بیان کرد: زیرساخت کیف پول الکترونیک هست اما استقبالی از سوی مردم نمی شود و برای اجرایی شدن آن درخواست زیادی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در جایگاه های سوخت علاقه ای به گرفتن وجه نقد نداریم ادامه داد: کیف پول الکترونیک یکی از ایده آل های جایگاه سوخت است اما با این زیرساخت و سخت افزارها، اصلا امکان ندارد.

سخنگوی صنف جایگاه سوخت کشور در مورد عدم استفاده از QR کدها در جایگاه سوخت تشریح کرد: به دلیل حجم توزیع و تعداد مراجعات به جایگاه ها، کنترل این روش سخت است و همچنین «اِچ اِس ای» نفت با فناوری NFC موافقت نکرد.

نواز بیان کرد: در دنیا از طریق اتصال حلقه هایی که در دست می کنند با کارتخوان بهای سوخت را پرداخت می کنند، تکنولوژی های مختلفی وجود دارد اما در پروسه های اداری وارد سلایق مختلف می شود و کار پیش نمی رود.

وی با بیان اینکه پمپ بنزین ها طرف قرداد دولت هستند خاطرنشان کرد: هر گونه تکنولوژی باید مجوز دولتی داشته باشد و مسئولان نفتی باید پای کار بیایند.

نواز ضمن اشاره به متضرر شدن جایگاه ها در صورت خرابی کارتخوان ها اظهار کرد: قانونا متصدیان جایگاه سوخت برای زدن نباید هزینه ای دریافت کنند اما عرفا ۹۵ درصد مردم با درخواست از متصدیان مبلغی را به آنها پرداخت می کنند.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha