۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
قیمت میوه در خراسان‌جنوبی بر مدار گرانی/چرایی را در استان‌های تولید کننده جست و جو کنید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

قیمت میوه در خراسان‌جنوبی بر مدار گرانی/چرایی را در استان‌های تولید کننده جست و جو کنید

بیرجند- حیدری،رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش قیمت میوه در بازار خراسان‌جنوبی گفت: علت این گرانی را باید در عدم نظارت در استان‌های مبدأ و تولید کننده میوه جست و جو کرد.

محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام میوه در بازار خراسان‌جنوبی اظهارکرد: ما در خراسان‌جنوبی نه تولید کنند و نه توزیع کننده گلابی، موز، هندوانه و ... هستیم و تنها مصرف کننده‌ایم و از این جهت گرانی قیمت میوه را باید در جای دیگری جست و جو کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه علت گرانی میوه را باید در استان‌های مبدأ جست و جو کرد، بیان‌کرد: به عنوان مثال برای گلابی رصد کرده‌ام که قیمت آن از یک باغ در خراسان‌رضوی تا میدان بار مشهد ۱۰ هزار تومان بیشتر است و ما هم برای استان به ناچار با همان قیمت‌ها خرید می‌کنیم.

حیدری با بیان اینکه عمده هندوانه موجود در خراسان‌جنوبی از شیراز است، ادامه‌داد: در این مورد هم به عنوان مثال هندوانه شیراز تا به امروز در خراسان‌جنوبی کیلویی پنج هزار و ۵۰۰ تومان بوده است ولی امروز که در شیراز برای استان خریداری شده مبلغ در شیراز ۵ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است که با هزینه حمل و نقل در بیرجند ۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

برخی از علل گرانی میوه
وی گفت: کمبود در تولید، آخر فصل برداشت برخی میوه‌ها، مباحث پزشکی در مورد برخی میوه‌ها مثل هویچ و عدم نظارت در استان‌های مبدأ و تولید کننده از علل افزایش انواع قیمت میوه در کشور و از جمله خراسان‌جنوبی است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در مورد برخی میوه‌ها مثل موز نیز افزایش نسبی قیمت دلار بر این موضوع تأثیر گذاشته است چرا که عمده موز موجود در بازار خراسان‌جنوبی خارجی که در بازار استان با کیلویی ۳۵-۴۰ هزار تومان و موز ایرانی نیز حدود ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

حیدری با بیان اینکه خربزه تایباد نیز کیلویی  ۶ هزار تومان و خربزه جیم آباد نیز کیلویی ۱۱ هزار تومان در بازار خراسان‌جنوبی به فروش می‌رسد، بیان‌کرد: قیمت سیب نیز از ۹ هزار تومان تا ۱۶ هزار تومان در بازار متفاوت است.

وی با تأکید بر اینکه عموم کسبه و میوه فروشان خراسان‌جنوبی افراد منصفی هستند، یادآور شد: باز هم می‌گویم که علت گرانی میوه را نه در خراسان‌جنوبی که در استان‌های مبدأ و از زنجیره تولید تا توزیع در میدان بار باید جست و جو کرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha