۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور در آذربایجان‌شرقی احداث می شود
با سرمایه‌گذاری ۲۷۴ هزار و ۲۰۰ میلیون ریالی

بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور در آذربایجان‌شرقی احداث می شود

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از احداث بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور در استان خبر داد.

به گزارش بازار، اکبر فتحی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از ۱۳ واحد تولیدی دام، طیور و شیلات و آبزیان و کلنگ‌زنی مجموعه زنجیره تولید گوشت مرغ آذربایجان خاوری، تصریح کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری معادل ۲۷۴ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری اعتبار ۱۷ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی تامین شده ۱۱۳ نفر و پیش‌بینی ۲۰۰۰  اشتغال جدید در سال در زمینه‌های تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر، تخم‌مرغ و آبزیان در سطح استان افتتاح شده است.

قیمت هویج کاهش می یابد
وی سپس با اشاره به شوک بازار به محصول هویج و افزایش قیمت نامتعارف آن، گفت: قیمت هویج تا زیر ۱۰ هزار تومان پایین می‌آید.

وی اظهار کرد: تأثیر روانی یک مطلب منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر مؤثر بودن مصرف هویج بر درمان کرونا، منجر شد تا با افزایش مصرف و قیمت این محصول مواجه شویم، اما تولید هویج آذربایجان شرقی همچنان به روال گذشته ادامه دارد و ۴۰ هزار تن هویج تولید می‌شود.

فتحی افزود: با توجه به این‌که در پیک برداشت هویج استان‌های جنوبی قرار داریم و محصول استان ما نیز در مهر ماه برداشت می‌شود، با افزایش عرضه هویج به بازار پیش بینی می‌کنیم که مشکل افزایش قیمت این محصول برطرف شود.

بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور در آذربایجان‌شرقی احداث می شود

تنظیم بازار محصولات کشاورزی در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تنظیم بازار محصولات استان و منظم تر شدن آن، افزود: تشکل‌های مربوطه وارد بحث صادرات برخی محصولات شده و از ظرفیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای این حوزه استفاده می‌کنیم و حتی مشکل مازاد تولید برخی محصولات در دوره‌های گذشته به این طریق حل شده است. در شرایط عادی، ۱۲ درصد از صادرات محصولات غیرنفتی استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد اما در سال گذشته، این رقم به ۲۱ درصد افزایش یافت.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
وی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اظهار کرد: استان بیشتر به تولیدات دیمزارهای خود به خصوص بخش زراعی متکی است و بالغ بر ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به صورت دیم مطلق هستند که بایستی با توجه به وضعیت خشکسالی و بحران آب، برنامه ریزی در این راستا انجام بگیرد تا از طریق این طرح جهش تولید، حداقل‌های موردنظر از اراضی استان برداشت شود.

وی افزود: آذربایجان شرقی جزو ۶ استان کشور در اجرای این طرح است و به لحاظ اجرای برنامه‌های تفاهمی این طرح، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

فتحی ادامه داد: در سال زراعی جاری با مشکل خشکسالی مواجه بودیم و چون اراضی کشاورزی استان، غالباً به صورت دیمی بوده و با آب باران محصول تولید می‌کنند، تأثیر خشکسالی بر بخش کشاورزی آذربایجان شرقی و به خصوص تمامی مزارع بالا بوده اما با توجه به رعایت اصول علمی و تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مزارعی که از شیوه‌های اصولی پیروی کردند، خسارت کمتری را متحمل شدند.

وی گفت: در راستای خشکسالی، تولید مزارع دیم کاهش یافته و در بخش دام نیز با مشکل تأمین نهاده و علوفه مواجه بودیم که برای جبران این خسارات، دولت حمایت‌هایی را خواهد داشت و با ارائه تسهیلات، افزایش نقدینگی در این حوزه و اقداماتی چون لوله گذارزی و مرمت قنوانت‌ها برای جلوگیری از تکرار مشکلات در سال‌های آتی برنامه داریم.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha