۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
 صادرات محصولات فرآوری انار به بازار های جهانی/ خرید هفت هزار تن انار از باغداران ساوجی
در گفتگو با بازار مطرح شد

صادرات محصولات فرآوری انار به بازار های جهانی/ خرید هفت هزار تن انار از باغداران ساوجی

اراک-- مدیر صنایع تبدیلی شرکت نارایران ساوه گفت: صادرات محصولات فرآوری شده این کارخانه به بازارهای جهانی از جمله روسیه تداوم دارد.

 عزیز جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه شهرستان ساوه با بهره‌مندی از افزون بر ۱۲ هکتار زیر کشت محصول انار و توان تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن را دارد، اظهار کرد: امسال به خاطر مشکلات ناشی از تحریم ها ناگزیر هستیم برخی از محصولات را به ترکیه بفرستیم و در آنجا هم با بسته بندی و برچسب جدید روانه بازارهای خارجی کنیم.

 وی افزود: احیای این واحد صنایع تبدیلی و فرآوری محصول انار در ساوه، با سرمایه‌گذاری مشترک طرف ایرانی و خارجی ظرفیت موثری برای خرید محصول نارستان ها است.

 وی ادامه داد: ضمن حذف واسطه ها و هزینه های حمل و نقل بار به استان‌های دیگر به ویژه ارومیه عامل مهمی برای ایجاد انگیزه باغداران به شمار می‌رود.

 جوادی اظهار داشت: ترجیح و اولویت ما تامین انار مورد نیاز از باغات شهرستان ساوه است زیرا هم آبدهی بالاتری دارد و هم اینکه هزینه های حمل و نقل کمتری در پی دارد و طبق برنامه ریزی های انجام شده احتمالا تا سقف هفت هزار تن انار از باغداران ساوجی خریداری خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha