۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
ادامه کشتار دام مولد در اصفهان| بازار گوشت قرمز آرام گرفت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ادامه کشتار دام مولد در اصفهان| بازار گوشت قرمز آرام گرفت

اصفهان- پورباطنی، رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: هنوز دام مولد در اصفهان به دلیل کمبود نهاده کشتار می‌شود و با توجه به فراوانی گوشت وضعیت آرامی را در بازار این محصول شاهد هستیم.

اصغر پورباطنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت این بازار آرام و است و ۲۰ روز است که تغییری در قیمت این محصول نداشته‌ایم.

کمبود گوشت قرمز نداریم
وی با بیان اینکه با توجه به کشتار انواع دام در بهار امسال فعلا کمبود گوشت قرمز در بازار نداریم، ابراز داشت: در فصل بهار انواع دام از جمله گوسفندهای نر و ماده، کوچک و بزرگ و مولد کشتار شد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه علت اصلی کشتار دام در فصل بهار کمبود نهاده‌های دامی بود، اضافه کرد: بارها از مسئولان درخواست داشتیم تا نهاده مورد نیاز برای دام را تهیه کند.

فصل پاییز میزان گوشت قرمز در بازار کاهش می‌یابد
وی با اشاره به اینکه با توجه به کشتار دام در فصل بهار پیش بینی ما کمبود گوشت قرمز و در نتیجه افزایش قیمت این محصول در فصل پاییز است، تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق نیفتد و مسئولان نسبت به تامین نیاز دامداران اقدامات لازم را انجام دهند.

پورباطنی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز از ابتدای سال جاری تاکنون در اصفهان نوساناتی را داشته است، ادامه اداد: در ابتدای سال قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز درجه یک ۱۱۰ هزار تومان، پس از آن ۱۱۸ هزار تومان و امروز هزینه خرید یک کیلوگرم گوشت قرمز درجه یک با ۱۵۰ گرم دنبه ۱۳۵ هزار تومان اعلام شده است.

گوشت قرمز از اصفهان صادر نمی‌شود
وی در ادامه با بیان اینکه همچنان در اصفهان شاهد کشتار دام مولد هستیم، ابراز داشت: مسئولان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند چون با وجود این امر شاهد کاهش تولید محصولات لبنی نیز خواهیم بود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر گوشت از اصفهان به خارج از کشور صادر نمی‌شود، اضافه کرد: در گذشته گوشت از اصفهان به اربیل و کردستان عراق صادر می‌شد که با تلاش زیاد جلوی این امر را گرفتیم.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha