۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
نقش موثر افزایش صادرات در کاهش قیمت ارز
وزیر صمت مطرح کرد

نقش موثر افزایش صادرات در کاهش قیمت ارز

فاطمی امین، وزیر صمت ضمن تبریک هفته دولت از برنامه های این وزارتخانه برای افزایش صادرات و تاثیر آن در کاهش قیمت ارز در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق تولید و رفع موانع تولید کنندگان و افزایش صادرات از برنامه های مهم وزارت صمت به شمار می آید که می تواند نقش موثری درکاهش قیمت ارز داشته باشد.

وی افزود: شرط اول توسعه در بخش صنعت و معدن داشتن اطلاعات و داده های مورد نیاز است و اجرایی شدن قواعد نیاز به سامانه های لازم برای پیش بینی و پیشگیری و ایجاد تعادل در بازار می باشد و لذا ایجاد سامانه های اطلاعاتی از اولویت های ماست.

وزیر صمت از پیش بینی افزایش ۵ میلیارد دلاری صادرات تا پایان امسال خبر داد و اظهارداشت: تسهیل در صدور مجوزها و کمک به تولید و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی از برنامه هایی است که علاوه بر رونق تولید داخلی به افزایش صادرات نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی درخصوص قیمت گذاری ها در بخش صنعت گفت: قیمت گذاری دستوری و رها کردن قیمت ها هر دو اشتباه است و برای ایجاد تعادل در بازار باید ساختارها و قواعد کارشناسی لازم طراحی و اجرا شود.

فاطمی امین از برنامه وزارت صمت برای افزایش تولید خودرو به ۳ میلیون دستگاه تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون دستگاه خودرو در سال در کشور تولید می‌شود که تلاش می کنیم با برنامه ریزی های لازم این رقم تا سال ۱۴۰۴ به ۳میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و کیفیت خودروها نیز قطعا باید ارتقاء پیدا کند.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha