۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
 برای حل مشکلات اشتغال نیازمند مدیرانی جسور هستیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برای حل مشکلات اشتغال نیازمند مدیرانی جسور هستیم

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مدیران دارای جرأت و جسارت می توانند محدودیت‌های اداری را بردارند و کارها را در حوزه اقتصادی تسریع کنند.

به گزارش بازار، جعفر قادری تحریم، کرونا و سوء مدیریت را سه مشکل حال حاضر کشور دانست و عنوان کرد: دولت برای کاهش فشارها نیاز دارد فضای کسب و کار را به صورت جدی دنبال کند و از این طریق چرخ اقتصاد را به حرکت درآورد.

وی با تأکید بر اینکه باید ظرفیت های خالی و بلااستفاده ای که در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد را بالفعل کنیم، اظهار کرد: تمام تلاش دولت و همه ارکان کشور باید در کوتاه ‌مدت این باشد که وضعیت اشتغال و درآمد مردم را برای تأمین نیازهای داخلی به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

کرونا خیلی از فرصت های شغلی مردم را گرفته است
عضو کیمسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه به دلیل کرونا خیلی از مردم فرصت های شغلی را از دست داده اند، عنوان کرد: امروز این افراد امکان کسب حداقل درآمد را ندارند و باید تحرکی در اقتصاد ایجاد شود و از ظرفیت هایی که داریم استفاده کنیم.

وی به دیگر چالش های دولت اشاره و بیان کرد: در سال گذشته شاهد خشکسالی بودیم و در نتیجه کشاورزان آسیب دیدند. این مسئله سبب افزایش شدید برخی از کالاهای مورد نیاز مردم شده است. اگر نیازهای داخلی را تأمین کنیم و واردات را کاهش دهیم، می توانیم ارز بیشتری ذخیره کنیم و در کنار آن صادرات را انجام دهیم.

قادری با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات اشتغال و به طور کل اقتصاد نیازمند مدیرانی جسور هستیم، گفت: مدیرانی که جرأت و جسارت دارند می توانند محدودیت های اداری را بردارند و کارها را در حوزه اقتصادی تسریع کنند. حقیقت این است که سیستم بروکراتیک اداری بسیار کند و انرژی بر است و این موضوع برای مردم دردسرهای زیادی درست کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: نیاز است دستگاه های نظارتی از جمله قوه قضائیه همراهی کنند و در کنار قوه مجریه قرار گیرد. مجلس شورای اسلامی نیز کارها را سرعت ببخشد و تلاش کند گیرها و موانع قانونی را برطرف کند تا دولت در انجام امور محوله مانعی نداشته باشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha