۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
توجه به صنایع فولاد و خودروسازی موجب اشتغالزایی می‌شود
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

توجه به صنایع فولاد و خودروسازی موجب اشتغالزایی می‌شود

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است توجه به پیشران‌های صنعتی نه تنها می‌تواند، جهش تولید را محقق کند بلکه موجب اشتغالزایی و افزایش ارزش پولی ملی نیز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه به پیشران‌های اقتصادی و به حرکت درآوردن آنها مانند صنایع فولاد، خودروسازی و پتروشیمی، گفت: مقام معظم رهبری روی نکات مهم تاکید کردند چراکه توجه به پیشران‌های صنعتی نه تنها می‌تواند، جهش تولید را محقق کند بلکه موجب اشتغالزایی نیز می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح چگونگی توجه به پیشران‌های اقتصادی، افزود: وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی باید نقدینگی موجود را به سمت تولید هدایت کنند.

وی با بیان اینکه توجه به پیشران‌های اقتصادی مستلزم تسهیل صادرات است، اضافه کرد: کیفیت محوری یکی دیگر از ضرورت‌ها است به این معنا که هرآنچه که تولید می‌شود، باید با همتایان خارجی آن قابل رقابت باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم فرهنگ‌سازی برای خرید کالای ایرانی را یکی دیگر از مسیرهایی دانست که موجب توجه به پیشران‌های اقتصادی می‌شود و ادامه داد: بانک‌ها باید از صنایع و تولیدات داخلی حمایت کنند؛ اگر بانک‌ها قانون برنامه ششم توسعه را اجرایی کرده و منابع خود را به سمت صنعت و تولید روانه کنند، بسیاری از کمبودهای این حوزه مانند نبود نقدینگی رفع خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: توجه به پیشران‌های اقتصادی می‌تواند ارزش پول ملی را افزایش داده و قدرت خرید مردم را بیشتر کند. نقدینگی بدون هدایت صحیح موجب تورم و کاهش ارزش پول ملی می‌شود و با هدایت این نقدینگی سرگردان به سمت تولید این مشکلات رفع خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۴٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha