۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
برای خنثی سازی تحریم ها به ایده هایی نو در امر تجارت نیاز داریم
نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با بازار:

برای خنثی سازی تحریم ها به ایده هایی نو در امر تجارت نیاز داریم

عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما باید در پیدا کردن ایده های نو در تجارت مثل موضوع تهاتر یا مراودات دو یا چند جانبه با کشورها پیشگام باشیم و از این طریق در بی اثر کردن تحریم ها موفق شویم.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به توجه به دیپلماسی اقتصادی در مبحث خنثی سازی تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بیان داشت: به واقع تحریم ها آثار منفی را بر اقتصاد ایران داشته اند و رویکرد اساسی ما برای حل و مواجهه با تحریم این است که آنها را از کارایی موجود بیندازیم.

 وی تاکید کرد: تحریم اصولاً یک ابزار موقت و به عنوان یک ابزار فشار در سیاست خارجی شناخته می شود اما با این حال یک ابزار موقت است چراکه کشورها این توانایی را دارند که راه‌های کم اثر کردن تحریم‌ها را پیدا کنند.

 این نماینده مجلس اظهار داشت: خنثی‌سازی تحریم‌ها یک رویکرد اساسی و یک هدف گذاری اساسی برای ما محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وی تاکید کرد: از این رو بدای دستیابی به این هدف استفاده از ظرفیت همکاری با کشورهای مختلف بسیار موثر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین ما باید در پیدا کردن ایده های نو در تجارت مثل موضوع تهاتر یا مراودات دو یا چند جانبه با کشورها پیشگام باشیم چراکه از این طریق می توانیم در بی اثر کردن تحریم ها موفق شویم.

وی تاکید کرد:در صورتی که تحریم‌ها بی‌اثر شود رفع آنها هم بسیار راحت تر خواهد بود همچنین وقتی تحریم ها اثری نداشته باشند ،آن کشورهای زورگو که تحریم‌های یکجانبه اعمال می‌کند در کنار گذاشتن آنها مصر تر خواهند شد.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha