۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
لزوم کمک ۳۰ میلیاردی تامین اجتماعی به گیلان/فعالان اقتصادی با «جهش تولید» اقتصاد را رونق بخشند
استاندار گیلان:

لزوم کمک ۳۰ میلیاردی تامین اجتماعی به گیلان/فعالان اقتصادی با «جهش تولید» اقتصاد را رونق بخشند

رشت - استاندار گیلان خواستار کمک ۳۰ میلیارد تومانی به این استان برای خرید ملزومات و برنامه های اولویت دار معاونت درمان تأمین اجتماعی شد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: فعالان اقتصادی بر اساس شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید» با فعالیت‌های جهادگرانه متناسب با نیاز امروزمان، بخش‌های اقتصادی و تولیدی را در ماه‌های آینده رونق بخشند.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد همکاری تولیدکنندگان، اصناف مختلف و بازاریان برای اجرای تصمیمات ستاد استان هستیم، گفت: عده‌ای از آنان با تغییر خط تولید یا ایجاد خطوط تولید، اقدامات خوبی برای تولید ملزومات بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، ژل‌ها و ماسک در مرکز استان، شهرستان ها و منطقه آزاد انزلی داشتند.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در اولین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان در سال جدید، لازم می دانم ضمن مسئلت رحمت واسعه الهی برای همه درگذشتگان متأثر از این بیماری و علو درجات برای شهدای عرصه سلامت، از تلاشگران این جبهه خصوصا کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی و انتظامی و نیز از فداکاری های کادر درمان تأمین اجتماعی تشکر و قدردانی کنم.

وی ادامه داد: کادر درمان تأمین اجتماعی و پرسنل بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت پا به پای کادر درمان دولتی و خصوصی استان، فداکاری و جانفشانی هایی از خود بروز دادند که اطمینان دارم در تاریخ این مرز و بوم، ثبت و ضبط خواهد شد و مردم قدرشناس گیلان هرگز فراموش نخواهند کرد.

استاندار گیلان با یادآوری اعلام آمادگی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از همان روزهای ابتدایی اسفندماه برای هرگونه همکاری و حمایت از کادر درمان استان، گفت: از نخستین روزها مشاهده کردیم که هم تجهیزات به مجموعه تأمین اجتماعی استان گسیل شد و هم در خصوص اقلام حفاظتی کادر درمان که کمیاب بود، کمکی ویژه انجام شد.

وی در خصوص تسهیلات مالی و تجهیزاتی بخش درمان تأمین اجتماعی گفت: انتظار داریم ۱۰ برابر آنچه که طی یک ماه گذشته به این بخش کمک شد؛ در واقع به میزان ۳۰ میلیارد تومان به گیلان برای خرید ملزومات و برنامه هایی که اولویت معاونت درمان تأمین اجتماعی است، کمک شود.

استاندار گیلان با اغتنام فرصت از سفر سالاری برای توسعه بیمارستان رسول اکرم رشت و افزایش تخت ها و بخش ها، این امر را هدیه دیگری برای مردم استان و رهآورد این سفر به گیلان عنوان کرد.

وی با یادآوری اینکه کرونا یک بیماری جهانی است و همانطور که پیش‌تر نیز گفته بودم ایران نه اولین کشور درگیر این ویروس بوده و نه آخرین کشور خواهد بود؛ افزود: مستندات و آمار نشان می دهد در هر کشور، جامعه، استان و شهری که به توصیه های بهداشتی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی توجه جدی تر شده؛ آسیب ها کمتر و موفقیت ها بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: در استان گیلان از همان ابتدا، آگاهی بخشی عمومی از طریق رسانه های گروهی، صدا و سیما و فعالان مدنی و اجتماعی مورد نظر و توجه قرار گرفت که در این راستا اکثریت مردم همکاری های خوبی با مسئولان و خدمتگزاران عرصه سلامت داشتند.

زارع اضافه کرد: امروز هم معتقدیم مهمترین عامل و بهترین شیوه برای حفظ سلامت و جان مردم، قطع حلقه انتشار این ویروس و بیماری و حضور در خانه به عنوان امن ترین و سالم ترین مکان محیطی و اجتناب از تجمعات مردمی و ترددهای غیر ضروری است.

کد خبر: ۱۰٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha