۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
اجرای ۱۹۰۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۸۰۰ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

اجرای ۱۹۰۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۸۰۰ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

معاون وزیر صمت از اجرای هزار و ۹۰۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف از جمله شهرک سازی، تأمین آب، برق، تلفن و روشنایی، راه سازی و... در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علی رسولیان اظهار داشت: برای ایجاد تأسیسات زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی با کمبود منابع دولتی مواجه هستیم، اما خود را در تأمین زیرساخت‌های ضروری و زمین مورد نیاز متقاضیان سرمایه گذاری برای ایجاد یا توسعه بنگاه اقتصادی در این مناطق متعهد می‌دانیم.

وی افزود: در هفته دولت نیز ۱۲۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان آماده بهره برداری است که گستره خدمات رسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را افزایش خواهد داد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که ۱۰ هزار هکتار زمین برای ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی در سال جاری برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: همچنین در تلاش هستیم تأمین برق و مشکل قطعی برق که ناشی از زیرساخت‌های داخلی شهرک‌ها نبوده است را با تأمین اعتبار و توافق با وزارت نیرو و توانیر حل کنیم.

رسولیان ادامه داد: متناسب با زمین‌هایی که به سرمایه گذاران واگذار کرده‌ایم، خطوط انتقال و پست‌های برق در شهرک‌های صنعتی تأمین شده‌اند؛ اما از آن‌جایی که طبق قانون، انتقال زیرساخت‌های انرژی تا در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی، وظیفه دستگاه‌های خدماتی است که دولت هم امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای مشارکت وزارت نیرو تأمین اعتبار کرده است، ما هم به دلیل مسئولیت اجتماعی در قبال واحدهای تولیدی، مبالغی را تأمین اعتبار کرده‌ایم که کاستی‌های موجود تا حدودی مرتفع شود.

وی یادآور شد: کمبود برق، فعالان اقتصادی در کشور را دچار مشکل کرد؛ بر این اساس توافق شده تا ۶۲ پست برق توسط توانیر اضافه شود تا برای انتقال برق به داخل شهرک‌های صنعتی با مشکل مواجه نشویم. ما هم طرح‌هایی را در قالب نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک (CHP) و انرژی خورشیدی برای تأمین برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به دولت ارائه داده‌ایم که به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از عدم وجود بروکراسی‌های دست و پا گیر اداری و بهره‌مندی صنایع کوچک از امکانات تجمیعی انرژی، تسهیلات، معافیت‌ها و مشوق‌های فنی، مالی و مالیاتی، به‌عنوان بخشی از ویژگی‌ها و مزایای استقرار صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یاد کرد و گفت: هم اکنون بالغ بر ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری در کشور زمینه اشتغال حدود ۹۷۰ هزار نفر را در سراسر کشور فراهم کرده‌اند.

رسولیان با اشاره به تدوین ۸۵ نوع خدمت در قالب ۲۵ سرفصل برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط افزود: امسال حمایت‌هایی که به‌صورت کمک‌های فنی و مالی از واحدهای صنعتی و تولیدی صورت می‌گیرد را بسته به نوع خدمات ۳ تا ۴ برابر افزایش داده‌ایم.

وی اضافه کرد: برند سازی، توسعه صادرات واحدهای کوچک و متوسط، شرکت‌های مدیریت صادرات، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ایجاد همگرایی بین بنگاه‌ها در قالب خوشه سازی و فعالیت با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در قالب SPX و پیمانکاری فرعی، از جمله خدماتی است که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به SME ها ارائه می‌کند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به این‌که ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند، ادامه داد: امسال با تدابیر به‌عمل آمده برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور که عمق داخلی سازی بخش صنعت را افزایش می‌دهند، مشوق‌های خوبی برای استقرار در شهرک‌های صنعتی درنظر گرفته شده که با استقبال این شرکت‌ها مواجه شده است.

رسولیان در پایان با تأکید بر اهمیت رضایت مردم در نتیجه خدمتگزاری مطلوب دولت به جامعه بیان کرد: هدف مجموعه اقدامات و برنامه‌های این سازمان، رضایت صنایع کوچک و سرمایه گذاران مستقر در شهرک‌های صنعتی است؛ اما بخش کوچکی از پازل صنایع کوچک کشور، از جمله بحث تأمین منابع مالی در اختیار ماست که لازم است همه پازل‌های موجود در کنار هم قرار گیرند تا ما نیز در هدف نهایی خود موفق باشیم.

کد خبر: ۱۰۴٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha