۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
«خاندوزی» با ابرچالش‌های اقتصاد ایران آشنایی دارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

«خاندوزی» با ابرچالش‌های اقتصاد ایران آشنایی دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است در سالیان اخیر با بهای گزافی نتیجه تصمیمات خطا در اقتصاد را پرداخت کرده ایم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی، با اشاره به دلایل موافقت خود با برنامه سیداحسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی، گفت: اقتصاد ایران پس از تجربه ۸ سال سخت و پر تب و تاب، درس های آموخته است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در سالیان اخیر با بهای گزافی نتیجه تصمیمات خطا در اقتصاد را پرداخت کرده ایم، عنوان کرد: سال ها است گروه ذینفع کوچکی، منافع کل اقتصاد و مردم عزیز را به گروگان گرفته اند.

وی افزود: از سوی دیگر قانون بهبود محیط کسب و کار با همت مجلس سال ها است تصویب شده اما بروکراسی موجود و منافع لیبرال ها مانع اصلی پیاده سازی این راهکارها و در نتیجه استمرار انحصارها بوده که خیلی نگران کننده است چنانچه در ۴ماهه اول امسال حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان برای رفع کسری بودجه از بانک مرکزی برداشت شده لذا نباید اجازه دهیم این روند فاجعه بار ادامه یابد.

موسوی لارگانی در ادامه خاندوزی را یکی از مصادیق مدیران جوان انقلابی منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب دانست که دارای هر دو ویژگی علم و تجربه در کنار جوانی است و افزود: وی در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، اولویت‌های اساسی اقتصادی کشور را شناخته ‌و با نگاهی استراتژیک، راهکارهای لازم برای اصلاح وضعیت موجود را به خوبی می‌داند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: نکته مثبت دیگر شخصیت خاندوزی، استفاده حداکثری از ظرفیت جامعه کارشناسی و اندیشکده‌های کشور برای اجرای اصلاحات اساسی اقتصادی است تا در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: بازدیدهای میدانی، جلسات کارشناسی متعدد و مستمر خاندوزی باعث شده وی با ابرچالش های اقتصاد ایران آشنایی داشته و برای حل وفصل این معضلات برنامه داشته باشد؛ هرچند حل برخی از آنها نیاز به تعامل با دیگر وزرا و دولتمردان و توجه ویژه ریاست جمهوری دارد.

موسوی لارگانی در ادامه با اشاره به مخالفت خاندوزی با پولی کردن کسری بودجه جاری و افزایش فشار بر بخش های شفاف و شرکتی در اقتصاد ایران، بیان داشت: وی در موضوع کسب و کار هر آن چیزی که بخواهد عدم شفافیت اطلاعات اقتصادی را بدتر از این کند را نمی پذیرد و زیر بار تعارض منافع مدیران ذیل وزارت اقتصاد و شرکت های دولتی نرفته و عدم تعارض منافع و شفافیت را از شخص وزیر آغاز خواهد کرد و به سرکوب کردن نرخ ارز نیز اعتقادی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: سهامداران بورس که حدود ۵۰ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم عزیز ایران هستند در طول یک سال گذشته خسارت های فراوانی را متحمل شدند که خاندوزی برنامه مشخص کمی برای ارتقای بازار سرمایه و اصلاح ساختار سازمان بورس داشته و حمایت از شفاف‌سازی و رشد شفافیت اطلاعات، توسعه صندوق تثبیت و مقابله با قیمت‌گذاری دستوری راهکارهایی است که در برنامه وی به آن تاکید شده است.

وی اضافه کرد: انتظار مجلس از وزیر آینده اقتصاد در شرایط فعلی، تامین مالی دولت برای کسری بودجه و باز کردن گره های بخش مولد اقتصاد جهت رقابتی شدن اقتصاد و مقابله با انحصار است که خاندوزی قول مساعد را در این خصوص به مجلس داده است.

موسوی لارگانی همچنین تصریح کرد: حمایت قاطع از کارآفرینان و تولیدکنندگان از طریق حذف مقررات زائد و ایجاد پنجره واحد الکترونیک برای کاهش روند و تعداد مجوزات، هدایت نقدینگی به سمت تولید ‌در یک کلام تلاش برای عدم رقابت دولت با بخش خصوصی از برنامه های ارائه شده وی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خاندوزی سال ها است که با مجلس و کمیسیون اقتصادی ارتباط داشته و این ارتباط دوطرفه قطعا بعد از رای اعتماد باعث می شود دغدغه های اصلی جامعه سریعا در دستور کار وزیر و دولت قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۴٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha