۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
اجرای الگوی کاشت اولویت «ساداتی نژاد» | درآمد کشاورزان با کشاورزی قراردادی تضمین می‌شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

اجرای الگوی کاشت اولویت «ساداتی نژاد» | درآمد کشاورزان با کشاورزی قراردادی تضمین می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی متعهد شد که در اولین فرصت لایحه الگوی کاشت را تدوین و به مجلس تقدیم کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی در خصوص برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم، گفت: امنیت غذایی با امنیت ملی ارتباطی مستقیم دارد به همین دلیل جایگاه وزارت جهاد کشاورزی ویژه و یکی از وزارتخانه های کلیدی دولت محسوب می‌شود و با زندگی روزمره آحاد مردم مرتبط بوده و انتخاب وزیر جهاد کشاورزی به عنوان شخص هدایت کننده بسیار مهم و حیاتی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با آقای ساداتی‌نژاد به عنوان همکاری دانشگاهی از زمان تصدی وی به عنوان معاون وزیر علوم آشنایی دارم، ادامه داد: ساداتی نژاد در دوره‌های دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل انتخاب شده و در یک سال گذشته نیز به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با تلاش‌های شبانه‌روزی شایستگی خود در خدمت به بخش کشاورزی را ثابت کرده است.

ساداتی نژاد نسبت به علوم کشاورزی و منابع طبیعی تسلط کامل دارد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزیر پیشنهای جهاد کشاورزی دولت سیزدهم دانش‌آموخته رشته‌های مرتبط بخش کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه علوم کشاورزی ساری و دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس است و دکترای خود را در رشته هیدرولوژی در دانشگاه دولتی مسکو به پایان رسانده، به عبارت دیگر وی نسبت به علوم کشاورزی و منابع طبیعی تسلط کامل دارد.

وی با تاکید بر این که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی فردی باهوش، برنامه محور و مدیری با روحیه جهادی، کار شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر است، خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به چنین روحیه ای نیاز مبرم دارد و در حقیقت یکی از بهترین انتخاب‌های رئیس جمهور برای کابینه دولت سیزدهم وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: ساداتی‌نژاد در زمان تصدی در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با حضور میدانی در استان‌های مختلف و پیگیری مشکلات بخش کشاورزی در نشست‌هایی با استانداران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مربوطه و فرمانداران علاوه بر نظارت میدانی سعی در حل مشکلات کشور داشت.

ساداتی نژاد از مشکلات و مسائل بخش کشاورزی شناخت کامل دارد
اعظمی، گفت: آقای ساداتی نژاد در بخش نظارتی مجلس با برگزاری جلسات متعدد به منظور بررسی مشکلات روز جامعه کشاورزی کشور جهت حل آنها تلاش کرده و بر همین اساس در جریان مسائل و مشکلات این حوزه قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم آقای ساداتی نژاد در کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری و تصویب قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی بود، عنوان کرد: حضور کشاورزان پیشرو و دو نماینده مجلس به عنوان ناظر در شورا قیمت‌گذاری باعث ایجاد امید و نشاط در بین جامعه کشاورزان و تولیدکنندگان شد. قطعا اثرات اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در نرخ گذاری و خرید تضمینی محصولات اساسی، گندم و دانه‌های روغنی در فصل زراعی آینده نمایان می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدام بعدی و برجسته آقای ساداتی نژاد در کمیسیون کشاورزی تهیه طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی و ارائه آن به مجلس بود که نمایندگان در حال بررسی آن هستند.

اعظمی با اشاره به اینکه  یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی کشور اسناد اراضی است و این مهم در برنامه‌های آقای ساداتی نژاد به خوبی تدوین و طبق قولی که در کمیسیون کشاورزی داد در اولین فرصت شروع به کار وی عملی می شود، افزود: یکی دیگر از مشکلات کشاورزی کشور عدم وجود برنامه مدون برای اجرای الگوی کاشت بر اساس آمایش سرزمین و اقلیم های متنوع در استان‌های مختلف کشور است، اما وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی متعهد شده که در اولین فرصت لایحه الگوی کاشت را تدوین و به مجلس تقدیم کند؛ به همین خاطر در برنامه‌های خود برای اجرای آن جایزه اجرای الگوی کاشت را در نظر گرفته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: اغلب دولت‌ها انتظار دارند که با کاهش قیمت‌ها از جیب کشاورزان به مصرف کننده یارانه پرداخت کنند که غیر قابل قبول است اما آقای ساداتی نژاد برای تضمین درآمد کشاورزان طرح کشاورزی قراردادی را در برنامه و دستور کار خود قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه ساله بخشی از مازاد تولیدات متنوع کشاورزی روی دست کشاورزان می ماند و شاهد ورشکستگی تولیدکننده و از دست رفتن منابع ملی آب و خاک کشور هستیم، ادامه داد: ساداتی‌نژاد برای رونق بازار صادرات محصولات کشاورزی و حضور فعال در بازارهای کشورهای همسایه به خصوص اتحادیه اوراسیا، چین و هند برنامه ویژه‌ای دارد و در این زمینه توجه به همکاری و برنامه‌ریزی مشترک با وزارتخانه‌های امور خارجه و صنعت معدن و تجارت بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی پیشنهادی دولت آینده در برنامه خود از فراهم کردن زیرساخت‌های صادرات از جمله صنایع درجه بندی، بسته بندی مناسب، تجاری‌سازی، صنایع تبدیلی و رفع مشکلات حمل و نقل محصولات کشاورزی مباحثی را ارائه کرده است، افزود: پژوهش های دانش بنیان و استفاده از علوم کاربردی مورد نیاز بخش کشاورزی و منابع طبیعی در برنامه آقای ساداتی نژاد قرار گرفته و نگاهی ویژه به بخش ترویج و آموزش کشاورزی دارد.

سادتی نژاد برای توسعه سریع و بی‌قید و شرط روش‌های نوین آبیاری در باغات و مزارع  برنامه‌ریزی کرده است
اعظمی ادامه داد: همان‌گونه که می دانید یکی از مشکلات حال و آینده کشاورزی کشور محدودیت منابع آب، فقر سفره های آب زیرزمینی و صرفه جویی در این بخش است. لذا یکی از برنامه‌های آقای ساداتی نژاد توسعه سریع و بی‌قید و شرط روش‌های نوین آبیاری در باغات و مزارع کل کشور بوده و توجه به دیپلماسی آب با همکاری وزارت خارجه ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برای هوشمندسازی کشاورزی و مدیریت سیستم یکپارچه داده‌ها و اطلاعات کشاورزی برنامه دارد، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مباحثی را نیز در زمینه مشارکت و همکاری تنگاتنگ تشکل‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی مطرح کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی به منظور بهبود بهره‌وری آب، بهبود میزان تولید در واحد سطح و به طور کلی برای نیل به خودکفایی در بعضی از محصولات مورد نیاز، واردات در قبال صادرات کشت فراسرزمینی و تولید محصولات ارگانیک را برنامه‌ریزی کرده است، گفت: ساداتی نژاد برای تامین منابع ملی و سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، تامین سرمایه در گردش آسان برای کشاورزان، صنعت دام، طیور، شیلات و آبزیان کشور، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان داروی و اصلاح و نوسازی باغات برنامه‌ریزی کرده است.

نماینده مردم جیزفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، گفت:  با رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم و اجرای برنامه‌های وی می‌توانیم شاهد تحول در کشاورزی کشور با رویکرد جهادی باشیم.

کد خبر: ۱۰۴٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha