۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
تامین بیش از یک میلیون مسکن در کشور اولویت وزیر پیشنهادی راه
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

تامین بیش از یک میلیون مسکن در کشور اولویت وزیر پیشنهادی راه

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به‌یقین درصورتی که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موفق به اخذ رأی اعتماد مجلس شود عملکرد وی در حوزه اجرایی و عملیاتی مورد رصد نمایندگان مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا ورناصری، در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم، گفت: در جلسات متعدد، مطالبات و معوقات پرشمار ملی و حوزه‌های انتخابیه با مهندس قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مطرح شده است، یه یقین چنانچه رای اعتماد بگیرد عهده‌دار یکی از پرچالش‌ترین وزارتخانه های کشور در حوزه مطالبات مردمی خواهد بود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به مهندس قاسمی رأی اعتماد می‌دهم به‌دلیل برنامه‌های ایشان در حوزه مدیریت بافت‌های ناکارآمد، فرسوده، ناپایدار شهری، رفع فرسودگی و غیرایمن بودنِ جاده‌ها، توسعه حمل و نقل ریلی، بهسازی نوسازی و توسعه مواصلات کشور به‌ویژه در مناطق کمتربرخوردار.

وی ادامه داد: آقای قاسمی ضمن مطالعه و تهیه و تنظیم برنامه‌های جامع و هماهنگ به منظور تعیین خط مشی‌های اجرائی در زمینه ترابری کشور و اجرای آن‌ها، برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطات دریایی، بهره‌برداری از نقش ژئوپولیتیک ایران در توسعه روابط تجاریِ منطقه‌ای، تامین بیش از یک میلیون مسکن در کشور، تعیین حدود توسعه و ظرفیت شهرهای فعلی و آینده و طرح و تنظیم نقشه و توزیع جمعیت برنامه دارد.

به گفته ورناصری، تحقق برنامه ملی بازآفرینی در ماده ۵۹، ۶۰ و ۶۱ قانون برنامه ششم با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اصلاح سیستم‌های جاریِ تصمیم‌گیری در زمینه‌های مرتبط با مشارکت نخبگان، متخصصین و بخش خصوصی به ویژه جهت اتمام پروژه‌ها و چابک‌سازی وزارتخانه، تقویت و کارآمد کردن نظام مهندسی از دیگر راهبردهای عملیاتی این وزیر پیشنهادی در حوزه وظایف وزارتخانه راه و شهرسازی به شمار می‌آیند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: به‌یقین درصورتی که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موفق به اخذ رأی اعتماد مجلس شود عملکرد وی در حوزه اجرایی و عملیاتی مورد رصد نمایندگان مردم قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۰۴٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha