۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
افزایش ۲۵ درصدی تولید چای در کشور
رئیس سازمان چای عنوان کرد

افزایش ۲۵ درصدی تولید چای در کشور

رئیس سازمان چای کشور گفت: افزایش ۲۵ درصدی تولید چای در کشور نشان‌دهنده کشش بازار به تولید این محصول و افزایش اقبال عمومی به چای ایرانی است.

به گزارش بازار، حبیب جهان‌ساز، اظهار داشت: در پنج ماه ابتدایی امسال تولید چای خشک نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۵ درصدی داشته است که نشان‌دهنده کشش بازار به تولید این محصول و افزایش اقبال عمومی به چای ایرانی است.

رئیس سازمان چای کشور گفت:امسال ۱۱۴ هزار و ۴۴۵ تن برگ سبز به ارزش ۶۵۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که ۵۱ درصد آن برگ سبز درجه یک و ۴۹ درصد برگ سبز درجه دو است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۵ درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت شده که با پرداختی‌ها امروز این میزان به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

جهان ساز افزود: امسال ۲۵ هزار و ۷۵۰ تن چای خشک تولید شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۵ درصدی داشته که این رشد ناشی از افزایش اقبال عمومی به چای داخلی و البته افزایش انگیزه چای‌کاران برای تولید در راستای تخصص برخی تسهیلات از جمله وام کم‌بهره است.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: البته در حال حاضر مصرف چای در کشور حدود ۱۰۰ هزار تن است که ۳۰ هزار تن آن از طریق تولید داخلی و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود که این موضوع نشان دهنده آن است که پتانسل مناسبی برای افزایش تولید چای در کشور وجود دارد.

وی گفت: البته در چهار ماهه نخست امسال سه هزار و ۸۰۰ تن چای صادر شده است.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha