۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
دولت لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس ارائه دهد؛ شاید هفته بعد هم دیر باشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

دولت لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس ارائه دهد؛ شاید هفته بعد هم دیر باشد

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اولین کاری که دولت بعد از رای اعتماد باید انجام دهد و حتی ممکن است هفته آینده هم برای انجام آن دیر باشد ارائه لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۰ است.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مهمترین اقدامات دولت در راستای کسری بودجه گفت: اولین کاری که دولت باید در این راستا انجام دهد و حتی ممکن است هفته آینده هم برای انجام آن دیر باشد ارائه لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۰ است.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۰ به دلیل مخالفت هایی که ما از ابتدا با آن داشتیم و کلیات آن را رد کردیم  در حوزه منابع و مصارف، نیاز به اصلاح دارد، ضمن اینکه ما در بودجه برای دولت  ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی دیده بودیم اما در حال حاضر دولت همه این ارز را خرج کرده است و قطعاً دولت سیزدهم در این زمینه با محدودیت‌هایی مواجه است.

زنگنه با بیان اینکه باید بخشی از مصارف بودجه را اصلاح کنیم، اظهار داشت : بنابراین بنده فکر می‌کنم اولین کار دولت آن هم از مسیر مجلس و نه از سایر مسیرها اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ است. همچنین دولت در قدم بعدی هم باید بلافاصله گروه های خود را تشکیل داده تا بودجه سال ۱۴۰۱ را آماده ارائه به مجلس کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته رئیس جمهور هم چند روز گذشته در مجلس اذعان داشتند که اصلاح ساختار بودجه را جدی خواهند گرفت با این حال ما قانونی را هم تحت عنوان احکام اصلاح ساختار بودجه داریم و شورای نگهبان آن را مصوب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرده است لذا قدم اولیه در حوزه اصلاح ساختار بودجه برداشته شده است.

زنگنه در ادامه با اشاره به اصلاح حقوق های نامتعارف در مجلس اظهارداشت: متاسفانه دولت دوازدهم انتظارات هزینه‌ای را در جامعه بسیار افزایش داد و این مسئله واقعاً برای دولت بسیار سنگین است و دولت را حتماً به سمت استقراض از بان مرکزی می کشاند لذا به اعتقاد بنده دولت نباید به این انتظارات هزینه ای دامن بزند.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha