۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
امضاهای طلایی را از بین می بریم| ما شریک بخش خصوصی هستیم نه رقیب
وزیر پیشنهادی صمت:

امضاهای طلایی را از بین می بریم| ما شریک بخش خصوصی هستیم نه رقیب

وزیر پیشنهادی وزارت صمت بر شریک بودن با بخش خصوصی توسط وزارتخانه متوعبش تاکید کرد و گفت: با راه اندازی سامانه قواعد و مجوزها امضاهای طلایی را از بین می بریم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدرضا فاطمی امین در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در سال ۱۴۰۰ باید به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فرهنگی در سطح آسیای جنوب غربی با تکیه بر تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی و ارتقاء نسبی سطح درآمد دست یابیم که این موضوع سبب تحقق چشم انداز کشورمان خواهد شد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بنابراین با تمرکز بر تحقق تمدن نوین اسلامی، ملت ایران را باید به عرش برسانیم لذا خداوند را شاکرم که در این برهه از تاریخ افتخار خدمت به مردم را دارم.

وی گفت: وزارت صمت گسترده است و این روزها موضوع تنظیم بازار و وجود آشفتگی ها در این حوزه به دغدغه ای برای نمایندگان، مسئولان و مردم تبدیل شده است؛ قیمت ها نوسان دارد و مشاهده می شود که قیمت سیمان چند برابر شده است. در این رابطه دولت کجاست زیرا اگر دولت اشراف داشته باشد نباید اجازه چنین جولان هایی را بدهد.

فاطمی امین تصریح کرد: تورم بیماری مزمن اقتصاد ایران است و درمان آن نیاز به ۲ الی ۳ سال زمان دارد، در دولت سیزدهم بر این موضوع تاکید شده و تلاش خواهد شد در آینده نزدیک این موضوع ابتدا به نصف تورم سال ۹۹ کاهش یابد و سپس به سمت تک رقمی شدن حرکت کند. نقدینگی و رشد آن و تولید ارز در تورم تاثیر دارد لذا باید به این موارد توجه جدی شود.

این عضو پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: سامانه جامع تجارت مصوب مجلس است که متاسفانه به اتمام نرسیده است لذا تا پایان سال آن را به سرانجام خواهیم رساند که سبب مبارزه با قاچاق، کنترل بازار و جلوگیری از فساد خواهد شد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: رهبر انقلاب سال هاست بر تولید در اقتصاد تاکید داشته و در نامگذاری سال ها نیز به آن اشاره کرده است بنابراین طی ۶ ماه آینده تمرکز ویژه ای بر تامین مواد اولیه و رفع موانع به ویژه در حوزه موارد مربوط به معیشت مردم خواهد شد. همچنین برای نرخ ارز و صادرات برنامه ویژه ای پیش بینی شده است.

وی گفت: با تمرکز بر تولید و تکمیل سامانه جامع تجارت و تعادل بخشی به بازار ارز و کنترل بازار حتما قیمت سیمان به قبل از قطعی برق بازخواهد گشت البته در این راستا پشتیبانی مجلس را می خواهیم زیرا ساختن ایران کار مشترک همه ما است.

فاطمی امین تصریح کرد: همه نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود با تعطیلی و ظرفیت پایین واحدهای تولیدی مواجهه هستند؛ دولت نباید بنگاه داری کند اما معتقد به بازارسازی هستیم به عبارتی خود را شریک واحدهای تولیدی و بخش خصوصی می دانیم نه رقیب آن ها زیرا در صورت موفقیت این بخش کشور رشد خواهد کرد و ما پشتیبانی از بخش خصوصی را وظیفه می دانیم.

این عضو پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: با تقویت بازارهای داخلی و توجه به بازارهای خارجی، تجمیع تقاضاها، هم افزایی بین بنگاه های کسب وکار تلاش خواهیم کرد عملکرد خوبی را ارائه دهیم و در این راستا هر ۳ ماه یکبار گزارش عملکرد مطلوب به نمایندگان ارائه خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همچنین سامانه قواعد و مجوزها تا پایان سال اجرایی خواهد شد که این امر از بروز اتخاذ تصمیمات خلق الساعه جلوگیری می کند و امضاهای طلایی را از بین می برد. قطعا بسیاری از مجوزها باید نظارت پسینی شوند.

وی گفت: در این راستا در سال آینده بسته های سرمایه گذاری پیش بینی خواهد شد تا سرمایه گذارها بتوانند به راحتی موضوع فعالیت خود را انتخاب کنند و نیازی حتی به اخذ مجوز هم نداشته باشند.

فاطمی امین تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی، مالیات و مسئله تامین مالی ۸۰  درصد دغدغه فعالان اقتصادی است که بسیاری از آن ها مرتبط با وزارت صمت نیست اما ما پیگیر آن ها خواهیم بود؛ به عبارتی باید پنجره واحدی باشیم تا وقتی واحد صنفی، تولیدی و ... مراجعه می کند این وزارتخانه در دولت پیگیر آن باشد.

کد خبر: ۱۰۴٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha